در مراسم تشییع مرد تیترهای ایران؛

فرزند «استاد قندی»: بابای من پدر همه‌ی شما بود/ معاون مطبوعاتی: تأکید استاد قندی به اخلاق حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری

در مراسم تشییع پیکر استاد «حسین قندی» فرزند ایشان و روزنامه‌نگاران کشور به سخنرانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مراسم تشییع پیکر استاد "حسین قندی" صبح امروز در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابر این گزارش؛در این مراسم که اساتید روزنامه نگاری و دانشجویان استاد قندی حضور داشتند "مازیارناظمی" مجری برنامه پس از فرستادن درود به روح استاد قندی، بیان کرد: تیتر‌های به یاد ماندنی ایشان در ذهن همه مانده است و روزی که به دیدن کودکان سرطانی رفت یک تیتر خاطره‌انگیز برای خبر زد که این بود: "اینجا اشک هم ماتم می‌گیرد".

وی افزود: سال 74 افتخار حضور در کلاسهای استاد قندی را داشتم و یک بخش از متن دانشجویان وی را برای شما قرائت می‌کنم.

*تیتر آخر، وداع با "حسین قندی"

ناظمی تصریح کرد: برای دوستانش چه سخت بود تیتر زدن برای سلطان تیتر. سوم اردیبهشت سال 94 در خاطر دانشجویان و اساتید روزنامه نگاری خواهد ماند. کافی است از جام خبر و خبر نویسی جرعه‌ای نوشیده باشید تا استاد قندی را درک کنید. وی سپس از حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد دعوت به سخنرانی کرد. 

انتظامی بیان کرد: درگذشت استاد قندی را به همه دوستان و سیل پرشمار خبرنگاران و روزنامه نگاران و به خانواده محترم وی تسلیت می‌گویم که سالها صبورانه بیماریش را تحمل کردند.

وی افزود: کسانی که در این جمع حضور دارند با زوایای شخصیت ایشان آشنایی دارند. این فرصت مجال مناسبی برای صحبت طولانی نیست فقط باید به نکته‌ای اشاره کنم که توجه وی به اخلاق حرفه‌ای بود. قندی در عمل و تربیت شاگردان به این نکته اساسی توجه داشت.

وی در پایان با تسلیت درگذشت این استاد گرانقدر گفت: امیدوارم نام و یادش جاودان باشد.

ناظمی با نام بردن از کتابهایی که تألیف استاد "حسین قندی" بوده است، از حسین رضاییان دعوت به سخنرانی کرد.

رضائیان با تسلیت به اهالی رسانه و خانواده استاد قندی، بیان کرد: سلطان تیتر روزنامه نگاری ایران رفت. اگر بگویم جایش خالی است حق مطلب را ادا نکرده‌ام.

وی اظهار داشت: حسین قندی را باید از آثارش، تأثیرش و دانشجویانش شناخت. تیتر نویسی و خبر نویسی اصولی مورد نظر ایشان بود.

پس از صحبتهای رضائیان توسط ناظمی از فرزند استاد قندی دعوت به سخنرانی شد.

"مهسا قندی" یکی از دو فرزند استاد قندی با تشکر از حضور کسانی که در این مراسم حاضر شدند، گفت: بابا فقط برای من بابا نبود، برای همه شما پدر بود و سختگیری‌هایی که به من و خواهرم می‌کرد شنیده‌ام به شما نیز کرده است. روزنامه، ما و شما عشق پدرم بود.

پس از صحبت‌های فرزند استاد قندی از "فریدون سپهریان" روزنامه نگار دعوت شد.

وی بیان کرد: حالم بد است. قطار می‌رود تو می‌روی، تمام ایستگاه می‌رود.

وی افزود: مرد کیف قهوه‌ای، مرد لبخند و تبسم رفت. من به خودم تسلیت می‌گویم و به شما و به همسر محترمش، به دو دخترش که چشم به راه پدرشان هستند و به تمام کسانی که دردمند این اتفاق شده‌اند.

پس از سخنان سپهریان، توسط ناظمی از حضار دعوت به ذکر صلوات شد و برای تشییع پیکر استاد قندی روانه قطعه‌ی نام‌آوران بهشت زهرا شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.