وزیر جهاد کشاورزی:

آبیاری تحت فشار در کرمان به خوبی اجرا شده است

حجتی گفت: کشاورزان استان کرمان به عنوان توانمندترین کشاورزان کشور هستند و آبیاری تحت فشار در کرمان به خوبی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمود حجتی در جلسه تشکل های مرتبط با بخش کشاورزی، دامپروری و شورای حفاظت آب استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، افزود: دولت در سال های اخیر توجه خوبی به موضوع کشاورزی در کشور داشته و امسال نیز شاهد پشتیبانی خوب دولت از این حوزه خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه 90 درصد محصولات کشاورزی کشور با آب پر هزینه تولید می شود که این میزان در کشور ما 10 درصد است، خاطر نشان کرد: بهره وری در آب پایین است لذا باید با تقویت کشاورزان و آموزش به آنها زمینه ای را فراهم کنیم که بهره وری از آب افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: خشکسالی ها مقطعی نیست و همیشه وجود دارد لذا باید خود را با آن تطبیق داده و به دنبال علاج بخشی باشیم و خود را از نظر فرهنگی و اجرا، برنامه ریزی و مدیریت آماده کنیم تا برخورد مناسبی با مساله کم آبی در کشور داشته باشیم.

وی بر همکاری و همراهی هرچه بیشتر نهادهای مردمی و کشاورزان با دولت برای رفع مشکلات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد و افزود: امروز با روش های قدیمی نمی توان حرکت کرد و باید متناسب با شرایط روز در حوزه های مختلف گام برداریم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، خوب ، اجرا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.