پتروشیمی اردبیل؛

لزوم خروج پتروشیمی از بلاتکلیفی

در حالی که شاهد راه اندازی دو غول پتروشیمی در کشور (فاز دوم خط اتیلن غرب و پتروشیمی کاویان) و بهره‌برداری از ۱۱ واحد پتروشیمی در سال جدید هستیم اما پروژه پتروشیمی اردبیل بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ پتروشیمی اردبیل طرحی بود که در ابتدای کار به عنوان ناجی صنعت و اقتصاد استان معرفی شد و به عنوان مطالبه اصلی مردم استان اردبیل در اولین سفر استانی رئیس جمهور وقت به اردبیل در سال 83 از سوی مردم و مسئولان و نمایندگان وقت مطرح شد تا اینکه پس از اولین سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل، هیئت وزیران طی مصوبه مورخه 26/05/85 پشتیبانی کامل اجرای طرح اعم از تامین ارز از طریق صندوق ذخیره ارزی و همچنین تامین خوراک گاز را در برابر دیدگان مردم و مسئولان استان اردبیل تقبل کردند.

فعال‌سازی پتروشیمی اردبیل تا دو هفته آینده

مدیر پتروشیمی اردبیل گفت: تلاش داریم تا دو هفته آینده مجموعه پتروشیمی اردبیل را که در مراحل اولیه احداث است، فعال کرده و تولید آمونیاک و اوره را آغاز کنیم.

حیدری‌نیا افزود: بر اساس قراردادی که به امضاء رساندیم تولید اوره و آمونیاک را با اولویت آغاز خواهیم کرد، در این زمینه با نمایندگی یک شرکت خارجی نیز تفاهمنامه‌ای به امضاء رسیده تا مقدمات این کار مطلوب‌تر فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا یک ماه آینده فعالیت پتروشیمی اردبیل از سر گرفته شده و در فازبندی تعریف شده با همراهی شرکت پتروشیمی شازند اراک و ترزیق اعتبارات توسط سه بانک پرداخت‌کننده تسهیلات بتوان کارهای خوبی را در این حوزه انجام داد.

منصور حقیقت‌پور افزود: با فعال شدن پتروشیمی اردبیل اشتغال‌زایی بومی در اردبیل و بکارگیری مهندسان و افراد فنی و دارای توانمندی بالا را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.