امیر دریادار خادم بیغم در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:

نیروی دریایی به اقتصاد کشور کمک می‌کند/خطری ناوگروه 34 را تهدید نمی‌کند/نداجا همواره آماده پاسخ است

جانشین فرمانده نداجا گفت:ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با جلوگیری از ربوده شدن کشتی‌ها به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

امیر دریادار "غلامرضا خادم بیغم" جانشین فرمانده نیروی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران  ؛ درباره ناوگروه 34 ارتش و اهداف سفر آن اظهار داشت: نداجا سال‌هاست که ناوگروه‌های خود را با هدف برقراری امنیت و به خصوص امنیت کشتی‌های تجاری به آب‌های بین‌المللی و "خلیج عدن" اعزام می‌کند.
 
 

 
 
 
*** نیروی دریایی راهبردی ارتش با قدرت با تهدیدات مقابله می‌کند

وی با اشاره به اهمیت "خلیج عدن" به عنوان یک خلیج استراتژیک یادآور شد: در آب‌های این خلیج که محل عبور کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های ما است و خیلی از کشورهای دیگر با تهدید دزدان دریایی روبرو هستند که البته نیروی دریایی راهبردی ارتش با این تهدیدات با قدرت مقابله می‌کند.

 

 
*** تأمین امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی از اهداف ناوگروه‌های نداجا

جانشین فرمانده نداجا تأکید کرد: هدف ما در حضور در آب‌های بین‌المللی این است که با اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد و امنیت خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری را تأمین کنیم.
 
 
 
*** نیروی دریایی توانست از ربوده شدن خیلی از کشتی‌ها جلوگیری کند
 
دریادار خادم بیغم اظهار داشت: نیروی دریایی توانست از ربوده شدن خیلی از کشتی‌ها جلوگیری کند و نداجا با این اقدام خود به اقتصاد کشور کمک کرده است.
 
 

 
 
*** توسعه دیپلماسی دریایی و افزایش ارتباطات بین‌المللی نداجا

جانشین فرمانده نداجا عنوان داشت: در طول این مدت اتفاق افتاده که به کشتی‌های خارجی هم کمک کردیم که این خود باعث توسعه دیپلماسی دریایی و افزایش ارتباطات بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران گردیده و بنابراین در یک فضای بین‌المللی نیروی دریایی راهبردی ارتش در جهت بهبود و توسعه دیپلماسی نقش‌آفرینی می‌کند.

دریادار خادم بیغم گفت: امروز ناوگروه 34 در منطقه علیرغم تهدیداتی که وجود دارد به وظایف خود عمل می‌کند و با قدرت وظایف محوله را انجام می‌دهد و این باعث تأمین امنیت کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

 
*** خلیج عدن وسیع است و ما به وظایف خود عمل می‌کنیم

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره این که اخیراً ایالات متحده آمریکا کشتی‌های جنگی را به "خلیج عدن" ارسال کرده و آیا این نگرانی وجود دارد که درگیری نظامی رخ دهد، ادامه داد: "خلیج عدن" بسیار وسیع است و ما هم با توجه به قوانین بین‌المللی به تردد و گشتزنی مشغول هستند.

 
 
 
*** خطری ناوگروه 34 را تهدید نمی‌کند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در آب‌های بین‌المللی قوانینی حاکم است که ما بر اساس آن قوانین به وظایف خود عمل می‌کند و به نظر نمی‌رسد که خطری ناوگروه 34 را تهدید کند و ما برای مقابله با خطر همواره آماده هستیم.
 

گفت و گو از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار