قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت:

طرح استانی شدن انتخابات ابعاد مثبت و منفی فراوانی دارد و نیازمند کارشناسی دقیق‌تر است

قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات ابعاد مثبت و منفی فراوانی دارد و نیازمند کارشناسی دقیق‌تر است، از مجلس توقع داریم دقت لازم را در این زمینه مبذول دارد.

طرح استانی شدن انتخابات ابعاد مثبت و منفی فراوانی دارد و نیازمند کارشناسی دقیق‌تر است
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، «محمدعلی‌امانی» قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: حزب مؤتلفه اسلامی بحث کارشناسی خود در این خصوص را از طریق فراکسیون خود به مجلس اعلام خواهد کرد.

امانی در مورد وضعیت اقتصادی مردم و تلاش‌های دولت برای مهار تورم اظهار داشت: تلاش‌های دولت درباره مهار تورم قابل تقدیر است اما همانطور که وزیر محترم اقتصاد گفتند، قیمت‌ها در حال بالا رفتن است مردم انتظار دارند با کاهش تورم قیمت‌ها هم کاهش یابد.

وی با اشاره به موضوع بیکاری بیان داشت: هنوز سایه رکود بر سر اقتصاد کشور ما وجود دارد، بیشتر تحصیل کرده‌های ما جویای کار هستند اما کار متناسب با تخصص‌های آنها نیست، توجه وزیر محترم اقتصاد به این مسئله که گفتند تهدید بیکاری همچون یک بمب هسته‌ای در میان جوانان، تحصیل‌کرده‌ها و خانم‌ها نمود بیشتری دارد باید دغدغه اصلی دولت باشد.

امانی خاطرنشان کرد: چه تحریم‌ها برداشته شود و چه برداشته نشود دولت باید با تکیه به ظرفیت‌های داخل نسخه قابل قبولی برای افزایش تولید داخلی، حل مشکل بیکاری و عبور از رکود داشته باشد.

وی همچنین در مورد بورسیه‌ها خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون اصل 90 از بررسی شبهه بورسیه‌ها تأسف آور است معلوم شد که از 3 هزار بورسیه تنها 36 نفر مشکل قانونی داشتند و بقیه از اتهاماتی که به قشر فرهیخته کشور زده می‌شد مبرا می‌باشند و در مورد آن 36 نفر هم خود آنها مقصرند که اطلاعات غلط دادند و مسئولین وقت وزارت علوم در این باره تقصیری ندارند!

امانی ادامه داد: دولت باید به مسایل اصلی کشور از جمله مهار قیمت‌ها، حل مشکل بیکاری و امر توسعه کشور بپردازد و از مسائلی که از روی تحقیق بیان نمی‌شود، پرهیز نماید.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: دولت باید با شجاعت و جسارت قانون را پیاده کند و واقعاً کسانی که استحقاق گرفتن یارانه را ندارند، یارانه آنها را حذف کند. هیچ مصلحتی در این باره بالاتر از مصلحت رعایت قانون نیست.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های متفاوت مسئولین در این باره تصریح کرد: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بهتر است سخنگوی این تحول باشد و مردم را از ریز تصمیم‌سازی‌های خود مطلع کند و پاسخگوی افراد زیاده‌خواه و نیز افرادی که به اشتباه یارانه آنها قطع می‌شود باشد.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به از سرگیری حملات هوایی عربستان به یمن اظهارداشت: حکام عربستان در افکار عمومی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به عنوان جنایتکاران جنگی شناخته می‌شوند، آنها نزدیک به یک ماه است که مردم بیگناه و بی پناه یمن را به بمب و گلوله بسته‌اند و زیر بناهای حیاتی این کشور را نابود کرده‌اند؛ سعودی‌ها حتی صدای نهادهای بین‌المللی حقوق بشر را هم در آورده‌اند. اما در ادامه جنایات خود اصرار دارند و صبر مردم یمن حدی دارد آنها باید منتظر پاسخ انقلابیون یمن باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد چهار ماده‌ای رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای جهان در اندونزی مبنی بر مبارزه با تروریسم گفت: امروز مسئله مبارزه با تروریسم مسئله اول کشورهای منطقه و جهان است دولت‌ها باید تکلیف خود را با این پدیده روشن کنند و بگویند با تروریست‌ها هستند یا بر تروریست‌ها؟!

امانی ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام گروهک تروریستی انصارالفرقان بیان داشت: ریشه‌های فاسد تکفیری و سلفی و خشونت تروریستی باید در کشور قبل از اینکه نطفه آنها منعقد شود گرفته شود و این یک هوشیاری در سطح عمومی را می‌طلبد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با تجلیل از کارگران و معلمان روز معلم و کارگر را تبریک گفت و برای موفقیت کارگران و معلمان در ساختن ایرانی آباد و آزاد و سرافراز دعا کرد.

همچنین وی یاد استاد شهید آیت‌الله مطهری را گرامیداشت و گفت: نظام ما شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است که سرآمد متفکران و عالمان شهید کشور علامه شهید مطهری است، کسی که قلم و زبان او در خدمت هدایت جامعه ما به سوی فلاح رستگاری بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار