دبیر جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران:

تفکیک بخش بین الملل سرآغاز جریان جدید در سینمای ایران و جهان است

دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر نسبت به آغاز یک جریان جدید از طریق تفکیک بخش بین‌الملل از بخش ملی ابراز امیدواری کرد.

تفکیک بخش بین الملل سرآغاز جریان جدید در سینمای ایران و جهان استبه گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا رضاداد دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر با ابراز خرسندی از برگزاری بخش بین المل به شکل مستقل بیان کرد: امیدواریم این اقدام نقطه آغازی برای جریان جدید برای سینمای ایران و جهان باشد.

وی افزود: سینمای ایران در دنیا به مولفه های فرهنگی هنری متعددی شناخته شده و این مولفه ها می تواند به ایجاد همگرایی و جریان مستقل کمک کند.

رضاداد با اشاره به ادوار مختلف جشنواره فجربیان کرد: 16 دوره اول جشنواره در بخش بین الملل به صورت غیر رقابتی و البته همزمان با بخش ملی بوده است. 16 دوره بعدی سینمای جهان به صورت رقابتی در جشنواره شرکت کرد و همزمان با بخش ملی برگزار شد امسال با تفکیک بخش ملی و بین الملل فکر می کنم ظرفیت برگزاری یک جشنواره بین‌المللی مستقل در ایران وجود داشته باشد.

دبیر جشنواره سی و سوم با بیان این که 196 فیلم کوتاه، بلند مستند و داستانی در 3 بخش رقابتی و 3 بخش غیر رقابتی توسط 3 گروه داوری می شوند، بیان کرد: در بخش رقابتی 3 گروه سعادت، جلوه گاه شرق و هنر و تجربه به رقابت با یکدیگر می پردازند ضمن این که یکی از اقدامات مفید جشنواره نشست مدیران سینمایی منطقه برای شناسایی و رفع موانع تولیدات مشترک است.

وی در پایان هدف از برگزاری افتتاحیه جشنواره بین‌المللی در فضای باز پردیس ملت این گونه بیان کرد: هدف برگزاری یک مراسم ساده و استفاده از طبیعت در فصل بهار بود که امیدوارم برنامه خوبی باشد البته این یک نوع افتتاحیه غیر رسمی بود و مراسم اختتامیه به صورت رسمی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دوره سی و سوم این جشنواره با دبیری رضاداد از 5 تا 12 اردیبهشت در پردیس گالری ملت برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار