ترکیبات حاوی کافئین خطر بیماریهای قلبی را افزایش می‌دهند

مصرف زیاد و بی رویه ترکیبات حاوی کافئین، با تاثیر بر روی سیستم قلبی و عروقی خطر بروز بیماریهای قلبی به ویژه بیماریهای کرونر قلبی را افزایش می‌دهند.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مواد غذایی و داروهایی که حاوی کافئین هستند، ممکن است عوارض قابل ملاحظه بر روی اندام‌های بدن بر جای گذاشته و حتی بر روی روان انسان نیز تاثیرات منفی برجای می‌گذارند.

وی با اشاره به تاثیر قابل ملاحظه مواد غذایی و داروهای حاوی کافئین بر روی سیستم قلبی، عصبی، مغزی، گوارشی و برخی دیگر از اندامها، تاکید کرد: مصرف زیاد و بی‌رویه ترکیبات حاوی کافئین با تاثیر بر روی سیستم قلبی و عروقی خطر بروز بیماری‌های قلبی به ویژه بیماریهای کرونر قلبی را افزایش می‌دهند.

کمالوند در خصوص مهمترین ترکیبات کافئین‌دار، اظهار داشت: مسکن‌ها، ضد احتقان‌ها، آنتی هیستامین‌ها،‌ داروهای ضد چاقی،‌ ضدسرفه و سرماخوردگی، از مهمترین ترکیبات دارای کافئین است.

وی یاد‌آور شد: عوارض قلبی ناشی از مصرف ترکیبات دارای کافئین، ‌ابتدا به صورت افزایش ضربات قلب و اضطراب و حتی درد بروز کرده و با گذشت زمان،‌ علاوه بر شدت یافتن عوارض فوق برخی دیگر از علائم مشکلات قلبی نیز بر فرد عارض می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار