ربیعی در آستانه روز کار و کارگر مطرح کرد:

رونمایی از 234 عنوان استاندارد آموزشی- شغلی در حوزه فناوری‌های نوین

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور افزایش اشتغال در کشور باید ‌آموزش را ارتقا دهیم که این امر با گسترش آموزش‌های مجازی سیار که در قالب 234عنوان شغلی گنجانده شده است قابل توسعه است.

رونمایی از 234 عنوان استاندارد آموزشی- شغلی در حوزه فناوری‌های نوین

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ،علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از 234عنوان شغلی که صبح امروز (یکشنبه) در  وزارت کار برگزار شد با اشاره به لزوم ارتقای آموزش در کشور اظهار کرد: توانمند کردن افراد مهمترین سیاست کشور است به خصوص افرادی که به نوعی از معلولیت و بی سوادی رنج می‌برند و در فرصت‌های نابرابر نتوانسته‌اند در عرصه کار حضور پیدا کنند.


وی افزود: سیاست‌های اشتغال در سال 94 اصلی ترین سیاست است و دو منبع مهم منابع انسانی و اشتغال گسترده می‌تواند موتور محرک این سیاست محسوب شود.


ربیعی با اشاره به لزوم گسترش اشتغال کوچک در کشور تصریح کرد:‌ ایجاد یک شغل 850میلیون تومان هزینه در بر دارد از همین روی اهمیت آموزش منابع انسانی از طریق مهارت و تمرکز بر منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می‌کنیم که بیشترین خدمت رسانی از طریق شبکه‌های مجازی در کشور انجام شود و دفترچه‌های بیمه را جمع آوری کنیم و از طریق شبکه‌های مجازی این خدمت رسانی انجام شود و به منظور ارتقای آموزش در کشور بن کارت‌های مهارتی را به کارگران و خانواده‌های آنان اعطا خواهیم کرد چرا که کارگران در جامعه تولید محور هستند.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم نیازمندی شغلی در کشور تصریح کرد: نیازمندی شغلی برای توسعه کارآفرینی در کشور باید انجام شود و در این زمینه در پایین‌ترین سطح هستیم و باید هرچه بیشتر در زمینه گسترش مهارت جویی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون اشتغال و آموزش عالی جلسات متعددی را به منظور افزایش منابع انسانی با رویکرد مهارتی تشکیل داده‌ایم تا این امر هرچه بیشتر در کشور توسعه پیدا کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پول، پول نخواهد آورد تصریح کرد:‌باید این نگرش را که پول، پول می آورد را تغییر دهیم و باید کار را جایگزین آن کنیم چرا که افزایش کارهای مهارتی و کارگران مهارتی عنصر اصلی توسعه شغل در جامعه هستند.

وی با اشاره به رویکردهای وزارت خانه در این زمینه افزود: فعالیت‌های جدید در جهت بهتر کردن زندگی مردم و کاهش رنج آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است و اعطای وام‌های جدید از جمله برنامه‌هایی است که برای توسعه اشتغال در کشور لازم است.


و همچنین در بخش سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش مجازی را به کار گرفته‌ایم تا از طریق رایتل که در اختیار سازمان قرار دارد بتوانیم آموزش‌های مهارتی سیار را افزایش دهیم و این تعامل هم در بخش تعاون، صندوق و معاونت اشتغال وجود دارد که هفت ماه برای این امر تلاش کرده‌ایم تا فقدان آموزش مهارتی سیار را جبران کنیم.


ربیعی گفت: نظام‌های تشویقی به کارگران از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت خانه برای ارزش نهادن به کارگران و خانواده‌های آن‌ها به کار بسته است که از جمله ‌آ‌ن‌ها می‌توان به آموزش سیار و بن کارت‌های رایگان اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
دولت باید اول یک سامانه ای برای ثبت نام بیکاران تحصیل کرده راه اندازی کرده و بعد با توجه به مدرک تحصیلی و سن افراد بیکار، اقدام به ارائه راه حل کاری و رفاهی نماید.
آخرین اخبار