«سعید علی اکبری»:

مسئولان هماهنگ باشند/ امنیت شغلی وجود ندارد

«سعید علی اکبری» گفت: طراحی صحنه در کشور ما در مقایسه با سطح جهانی وضعیت خوبی ندارد.

مسئولین هماهنگ باشند/ امنیت شغلی وجود ندارد"سعید علی اکبری" طراح صحنه سریال "حانیه" در خصوص وضعیت کنونی و انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق این حرفه به جوامع و کشورهای دیگر در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در مقایسه با سطح جهانی وضعیت کنونی طراحی صحنه در کشور ما حرفه‌ای نیست، به عنوان مثال در مقایسه با هالیوود حرفه‌ای نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طراح صحنه‌ی خوب که بتواند مفهوم واقعی را در کار القا کند کم داریم. تعداد کسانی که استادانه فعالیت می‌کنند در سطح جهانی بسیار کم است.

علی اکبری در مورد تأثیرات طراحی صحنه بر روند پیشرفت فیلم بیان کرد: طراحی صحنه از ارکان اصلی کار است. طراح صحنه و دیگر عوامل کار زنجیروار به هم متصل‌اند. اگر ریسمان پاره شود کار مشکل می‌شود.

وی در خصوص تعامل طراح صحنه و کارگردان و دیگر عوامل کار گفت: قطعاً از ایده‌ها استفاده می‌کنیم و در درجه اول فضا را تصور می‌کنیم، با کارگردان در میان گذاشته و با تبادل ایده به اشتراک نظر رسیده و تصمیم قطعی می‌شود.

طراح صحنه "ساعت سرخ چشمها "در مورد امنیت شغلی این حرفه اظهار داشت: به طور کلی امنیت شغلی وجود ندارد. مادیات در درجه دوم قرار می‌‌گیرند و مسئله‌ی اصلی عشق و علاقه است.

وی در مورد استفاده از هنر و سبک ایرانی در کار طراحی صحنه عنوان کرد: هنگامی که کارهای مدرن و یا پست مدرن ساخته می‌شود می‌توان از عناصری استفاده کرد که در نهایت کار کلاً غربی باشد و از فرهنگ ایرانی بدور می‌شود.

در کاری که ایرانی ناب است و از متن‌های ایرانی در آن استفاده شده می‌توان صددرصد از سبک ایرانی و اسلامی بهره برد و کاربرد نورپردازی، لباس و ... می‌تواند نشانه‌ای از مذهب و قدمت ما باشد.

"سعید علی اکبری" در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم سینما و تئاتر‌ما رو به رشد بوده و مسئولین در جهت بهبود کارها هماهنگ باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار