حسینی‌صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

پشت‌ گوش انداختن تربیت نیروی متخصص در صنعت نفت/ سرانه تحقیق و توسعه در بودجه افزایش یابد

رئیس کمیته نفت و گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه در کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص کمتر پرداخته شده است، گفت: بی‌توجهی به این امر مهم در روند توسعه طرح‌ها و پروژه‌های کلان تاثیرگذار است.

خانم علینژاد///پشت‌گوش انداختن تربیت نیروی متخصص در صنعت نفت/سرانه تحقیق و توسعه در بودجه کشور ازایش یابدمؤید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: برای حمایت از سازندگان، وزیر نفت در شورای راهبردی تأکید بر این داشتند که باید در پروژه‌های نفتی از تجهیزات داخلی استفاده شود. 

وی تصریح کرد: در این نشست گزارش‌های مفصلی ارائه شد به طوری که تجهیزات مورد نیاز از جمله مته حفاری و تجهیزات سر چاهی با مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف به صورت تخصصی پرداخته شود. 

حسینی صدر افزود: نحوه انتخاب پیمانکار به روش منطقی و علمی پیش می‌رود که این انتخاب توسط وزارت نفت با مسئولیت معاون وزیر اجرایی می‌شود. 

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما در کمیسیون پیشنهادهایی در راستای حمایت از سازندگان تجهیزات داخلی ارائه دادیم تا نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف دوره‌‌های تخصصی را در داخل و خارج طی نمایند. 

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما به تربیت نیروی انسانی متخصص کمتر پرداخته شده در حالی که این امر می‌تواند در پیشرفت و ساخت تجهیزات نفتی تأثیرگذار باشد. 

حسینی صدر افزود: باید سرانه تحقیق و توسعه در بودجه کشور افزایش یابد. هم‌اکنون برای این حوزه رقم ناچیزی در نظر گرفته شده است در حالی که در برخی از کشورها حدود سه درصد از تولید ناخالص داخلی را برای تحقیق، توسعه و تربیت نیروی ماهر اختصاص می‌دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار