هلاکت 104 عضو طالبان در عملیات ضربتی ارتش افغانستان

نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان 104 عضو طالبان را به هلاکت رساندند.

 به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ وزارت کشور افغانستان اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند در یک عملیات ضربتی، 104 تروریست طالبان را به هلاکت برسانند. این عملیات فراگیر با همکاری نیروهای پلیس، ارتش و گارد امنیت ملی افغانستان در سراسر کشور و در 24 ساعت انجام شد.

سخنگوی ارتش افغانستان درباره این عملیات گفت: طالبان متحمل سنگین ترین زیان در استان های فرح، هلمند، بادغیس و قندوز شد. در میان کشته شدگان، تعدادی از فرمانده های طالبان از جمله "ملا میر احمد" نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر کشته شدن 104 تروریست طالبان، 89 عضو این گروه مجروح شدند. در جریان این عملیات تنها یک تروریست بوسیله نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شد.

عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان 31 دسامبر 2014 ( 10 دی 93) خاتمه یافت؛ اما هنوز 13 هزار و 500 نیروی خارجی در افغانستان حضور دارند. این نظامیان اغلب آمریکایی هستند. با توجه به اینکه پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با تروریستهای طالبان را به دست آورده‌اند، واشینگتن نقش حمایتی نظامیان آمریکایی را در این کشور برای تمدید حضورشان بهانه قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار