مولاوردی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

لایحه بیمه زنان‌ خانه‌دار در هیئت دولت/ تقدیم لایحه به مجلس پس از تصویب

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان‌ خانه‌دار در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت بررسی است و پس از تصویب هیئت دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

«شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهارداشت: این لایحه  در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت بررسی است و پس از تصویب هیئت دولت به مجلس ارسال خواهد شد.
 
وی ادامه داد: طی مکاتباتی که صورت گرفته این لایحه از طرف معاون اول رئیس‌جمهور به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع داده شد و نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این زمینه اخذ شد.

مولاوردی در ارتباط با دلایل طولانی شدن فرآیند تصویب این لایحه گفت: تا جایی که بنده به یاد دارم بیمه زنان خانه‌دار جزء برنامه همه دولت‌ها بوده است اما قابلیت اجرایی شدن آن بستگی به فراهم شدن ساز و کارها و ساختارهای لازم دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که ارائه این لایحه در دولت یازدهم زمان‌بر شده این است که برای اجرایی شدن این طرح حتما باید سازمان مجری مجاب شود، بنابراین ما در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه که اشاره به نظام جامع تامین اجتماعی و بیمه‌های چند لایه دارد در تلاشیم که این لایحه را ارائه دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: جلسات کارشناسی و مشارکت ما با سازمان تامین اجتماعی و دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد و چنانچه پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی ارائه شود این آمادگی وجود دارد که ما بتوانیم به صورت تلفیقی لایحه‌ای را که قابلیت اجرایی دارد به تصویب برسانیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار