رفیعی در نشست خبری اعلام کرد:

اجرای طرح مشاوره ژنتیک در 31 استان

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور از گسترش برنامه‌های مشابه ژنتیک در 31 شهرستان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اعتبار 3 میلیارد تومانی برای این امر در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح مشاوره ژنتیک در 31 استانبه گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز (یکشنبه ) برگزار شده بود گفت: سازمان بهزیستی کشور 11 سال است که در امر  مشاوره ژنتیک سابقه فعالیت دارد. که در این مدت تجارب بسیاری را کسب کرده است.

وی با اشاره اینکه  250 مرکز مشاوره ژنتیک غیر دولتی در سطح کشور فعالیت دارند که این مراکز توسط افراد متخصص اداره می‌شود ادامه داد: در سال 93 بالغ بر 120 هزار نفر به مراکز ژنتیک مراجعه کرده‌اند.


وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برنامه ای را در سال 93 راه‌اندازی کرد که در آن خدمات مشاوره ژنتیک به افرادی که در  شرف ازدواج هستند و یا کسانی که در خانواده آنها مشکلات ژنتیکی وجود دارد، ارائه می دهد.


وی ادامه داد: این طرح از اوایل مهر سال جاری در 31 استان اجرایی خواهد شد که برای آن اعتباری 3 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.


معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 93 یک میلیون نوزاد غربالگری شنوایی شده‌اند ، بیان کرد: در این طرح 2 هزار و دویست کودک شناسایی و اقدامات لازم انجام شد.


رفیعی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد غربالگری شنوایی را برای گروه‌های صنفی بالای 40 سال اجرایی نماید.


وی در پایان گفت: با اجرای برنامه مشاوره ژنتیک در یک سوم اعتبارات سازمان صرفه‌جویی شد و این امر می‌تواند مسیر بسیار مهمی در کاهش معلولیت ها و توجه به پیشگیری با نگاه انسانی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاوره ، اجرا ، طرح ، ژنتیک ، رفیعی ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار