امیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال کشور مطرح کرد:

سازمان ثبت احوال در انتخابات 7 اسفند ماه نقش کلیدی دارد

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: سازمان ثبت احوال کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که 7 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود نقش اساسی دارد.

سازمان ثبت احوال در انتخابات 7 اسفند ماه نقش کلیدی داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران ، حسین امیری قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال کشور که امروز (یکشنبه) در محل سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال اظهارکرد: با توجه به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که 7 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود ، سازمان ثبت احوال کشور در این انتخابات نقش اساسی و کلیدی دارد و امیدواریم با آمادگی کامل در این انتخابات حضور یابد.

وی با اشاره به تاکید وزیر کشور مبنی بر اهمیت سازمان ثبت احوال بر انتخابات افزود: پایگاه اطلاعات جمعیتی در ارتباط با برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیکی، برای انتخابات آماده است و نقش سازمان ثبت احوال در انتخابات آینده اساسی است.

امیری تصریح کرد: در دنیای امروز یکی از شاخصه‌های دموکراسی تغییر مدیران و تغییر کارگزاری است و در ساختار قانون اساسی ما هم این موضوع وجود دارد، و بر اساس آن مدیران همراه با تغییرات دولت تغییر می‌کنند . اما چیزی که امروز به عنوان شاخص دموکراسی در دنیا مطرح می‌شود ، تغییر در جابجایی همراه با نوآوری و خلاقیت است.


قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس، با اشاره به سازمان ثبت احوال به عنوان نهاد حاکمیتی ادامه داد: در گذشته در سازمان ثبت احوال کشور تنها ازدواج ثبت می‌کردند اما امروزه با پیگیری ها و برنامه‌های جدید ماموریت‌های جدیدی در حوزه مختلف سازمان ثبت احوال در کل دنیا مطرح است.

امیری درپایان با اشاره به سال 2015 تا سال 2024 بعنوان دهه ثبت احوال نام‌گذاری شد ،گفت: سازمان ثبت احوال کشور در بیش از هزار نقطه وجود دارد و در سال 15 میلیون مراجعه‌کننده دارد  که می‌توان گفت، پیشخوان نظام جمهوری اسلامی است، همچنین این سازمان به بیش از 160 هزار ایستگاه کاری و 100 دستگاه اجرایی ، بانک‌ها ، دفاتر خدمات الکترونیکی خدمت می دهد لذا سازمان ثبت احوال کشور توانسته در روند پیچیدگی‌ها و برنامه‌های سازمان خودش را نشان دهد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار