عارف در مراسم افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر:

مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشور هستند/همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشورند و ما باید بیش از آنکه سخن بگوییم باید گوش فرا بدهیم و عمل کنیم.

مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشور هستند/همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر که در سالن آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشورند و ما باید بیش از آنکه سخن بگوییم باید گوش فرا بدهیم و عمل کنیم.

وی یاداور شد: امید است دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه به قشر جوانان توجه داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشتاز بودن دانشگاه صنعتی امیرکبیر در علم، اندیشه، فرهنگ و توسعه تاکید کرد: فرهنگ و سیاست جز مهمترین مقوله‌های ما و باید به توسعه دانشگاه و خصوصا دانشگاه امیرکبیر در همه زمینه‌ها از جمله علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه پیشرو و پیشتاز در سطح کشور توجه شود.

عارف گفت: در دهه چهارم انقلاب پیشرفت و توسعه هدفمند در دستور کار کشور است و دستاوردهای بالا دستی مد نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با بیان جهت گیری دراز مدت و 20 ساله کشور و توجه به اصل 44 علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: باید فعالیت‌ها در چارچوب اسناد تدوین شود و داشتن سند راهبردی به عنوان یک مسیر مشخص ضروری به نظر می‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید به این سند به عنوان یک طرح پویا و مهم توجه شود و حتی دانشجویان جدید الورود می‌توانند با توجه به برنامه‌های راهبردی از آن کمک بگیرند. 

*همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است


عضو مجمع تشیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌ در محور دوم بحثم باید به این نکته اشاره کنم  که افتخار می‌کنم در سال 94 اولین نشست خود را با دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار کرد و این را به فال نیک خواهم گرفت.
وی ادامه داد: نام گذاری سال تحت عنوان همدلی و هم زبانی ملت و دولت حائز اهمیت است و انقلابی که از 15خرداد 1342 شروع شد و از دید تحلیلگران غربی ناباورانه ظرف 15سال به نتیجه رسید نتیجه‌ همدلی و هم زبانی ملت ایران بود.
عارف با اشاره به این نکته که در ابتدای انقلاب مردم انقلابی آمادگی اداره یک نظام نوپا را نداشتند افزود: در آن   شرایط کشور ایران توانست موفقیت‌های زیادی را بدست آورد و این در راستای رهبری مناسب امام(ره) و رمز وحدت کلمه بود.

عضو مجمع تشیص مصلحت نظام با بیان اینکه شعار امسال می‌تواند در ادامه همان پیروزی‌های  ابتدای انقلاب باشد اظهار کرد:‌همدلی و هم زبانی تنها شعار امسال نیست و کلیدی است قدرتمند برای گشایش تمام مشکلات و بسیار مهم است.

وی افزود: همدلی نماد درونی وحدت است و هم زبانی نماد بیرونی وحدت و اتحاد است.

*مولفه‌های همدلی و هم زبانی دولت و ملت

عارف با اشاره به مولفه‌های شعار امسال تصریح کرد:‌اعتماد مهم‌ترین مولفه همدلی و همزبانی است و با تحقق این مولفه هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.


عضو مجمع تشیص مصلحت نظام افزود:‌ علت برخی از مشکلات ما در ده سال گذشته بی اعتمادی به جوانان بود که همه خطوط خود را از انقلاب می‌دانستند.

وی خاطر نشان کرد: ستاره دار کردن دانشجویان در راستای بی اعتمادی به دانشجویان است و هم دلی و هم زبانی به معنای اعتماد کردن به یکدیگر است.

وی افزود: در دوره مذاکرات هسته‌ای اعتماد به دولت بسیار مهم است، تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش زیادی می‌کند تا این مسئله به نتیجه برسد و ما باید از ان‌ها حمایت  کرده و به آ‌ن‌ها اعتماد داشته باشیم.

عارف با بیان اینکه مولفه دوم شعار امسال امید و نشاط است افزود: این مولفه باعث تقویت امید بین مردم می‌شود و نشاط را در جامعه به وجود می آورد، مولفه دیگر عقلانیت و خرد ورزی است.
 
عضو مجمع تشیص مصلحت نظام تصریح کرد: گذشت و فداکاری مولفه دیگری است برای رسیدن به هم دلی و هم زبانی باید در مقابل یکدیگر گذشت کنیم، همچنین باید اختلاف سلیقه را بپذیریم و به حصر و زندانی شدن دانشجویان پایان دهیم.

وی ادامه داد: انشاء‌الله امسال مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خواهد رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مولفه دیگر شعار امسال پرهیز از تخریب و حذف رقیب با شیوه‌های دیگر می‌باشد. با هر کسی که بخواهند برخورد کنند با چماق فتنه این اقدام را انجام می‌دهند.

وی افزود: همه نهادهای حاکمیتی باید با همدلی و همزبانی با هم کار کنند نهادهای ایران باید احساس مسئولیت و همدلی و همزبانی داشته باشند و هم چنین مردم نیز باید در جهت تحقق این شعار تلاش نمایند.

عارف خاطر نشان کرد: شعار همدلی و همزبانی در دانشگاه نیز باید تحقق یابد ماموریت اصلی دانشگاه و جنبش دانشجویی تربیت نیروی متخصص علمی و فرهنگی است و به صورت کلان ماموریت دانشگاه رسیدن به رتبه اول در منطقه خواهد بود.

وی گفت: همدلی یعنی داشتن یک جامعه امن و با نشاط و نگاه امنیتی در دانشگاه از بین برود و ما به یک دانشگاه بانشاط نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که کلیه تشکل‌های دانشگاهی باید همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند ادامه داد: انشعابات داخلی تشکل‌های دانشجویی قابل پذیرش نخواهد بود.

عارف افزود: در چارچوب اساسنامه می‌توان با یکدیگر کار کرد و تشکل‌های دانشجویی باید تلاش کنند همدلی و همزبانی را تحقق بخشند و از طرف دیگر نیز باید با مدیریت دانشگاه همدل باشند.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید به خط قرمزهای مدیریت دانشگاه که در چارچوب قانون و مقررات است احترام بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به همه روسای دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم چماق کمیته انضباطی را کنار بگذارند و مدیریت دانشگاه باید برای تحقق شعار همدلی و همزبانی با دانشجویان هم قدم شود.

برنامه ششم توسعه در مجمع نهایی شده است

عارف تاکید کرد: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شده است و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی برده خواهد شد و این برنامه باید با توجه به همدلی و همزبانی تدوین شود.

وی خاطر نشان کرد: شاخص‌هایی که امروز کشور دارد همان شاخص‌هایی است که در سال 85 نیز داشته‌ایم و هم اکنون 30 درصد از جوانان تحصیل کرده کشور بیکار هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در انتخابات مجلس حاکمیت شعار همدلی و همزبانی اهمیت دارد و باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

عارف ادامه داد: نتیجه پیگیری شعار همدلی و همزبانی مشارکت اکثریت مردم در انتخابات اسفند ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم سرمایه اجتماعی که پس از انتخابات ریاست جمهوری خلق شده در انتخابات آتی نیز حفظ شود و هم چنین ارتقا یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: رمز توفیق انقلاب اسلامی ایران انسجام ملی است و هم اکنون نیاز به یک مجلس مقتدر و پرسشگر داریم.

عارف تصریح کرد: همه دست اندرکاران انتخابات باید در چارچوب قانون و مقررات حرکت کنند و برخوردهای چماقی که در انتخابات گذشته شاهد آن بوده‌ایم باید کنار گذاشته شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، عارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار