آزادی 52 ایزدی در عراق

منابع رسمی اقلیم کردستان عراق اعلام کردند 52 ایزدی که به وسیله داعش ربوده شده بودند نجات یافته و برای انجام آزمایش های پزشکی در بیمارستان دهوک بستری شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع رسمی اقلیم کردستان عراق اعلام کردند 52 ایزدی که توسط داعش ربوده شده بودند نجات یافته و برای انجام آزمایش های پزشکی در بیمارستان دهوک بستری شدند.
به گفته «نایف سیدو» مدیر منطقه سنون: نجات یافتگان که 18 زن، 26 کودک و 8 مرد بودند از حدود 6 ماه پیش،  پس از تسلط داعش بر منطقه سنجار در غرب موصل بازداشت و ربوده شده بودند.
وی وضع سلامتی این افراد را خوب توصیف کرد و افزود : با این حال آن ها از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ روانی شرایط بسیار بدی دارند و اکثر آن ها از افسردگی رنج می برند.
وی تاکید کرد : بهتر است محل و جزئیات روند آزادی آن ها را بیان نکنیم. هنوز 3000 نفر از ربوده شدگان در گروگان داعش به سر می برند و همه برای آزادی آن ها تلاش می کنند.
این گروه پنجمی از ربوده شدگان ایزدی بودند که این هفته آزاد شدند که تعداد آن ها حدود 200 نفر بود.
«خیری بوزانی» مدیر امور ایزدی ها در وزارت اوقاف و امور دینی منطقه کردستان عراق گفت : از اوایل ماه جاری تا کنون حدود 1508 نفر ایزدی که میان آن ها 476 کودک و 736 زن بودند آزاد شده اند.
وی افزود: نهادهای رسمی اقلیم کردستان عراق برای آزادی ربوده شدگان با عشایر و شخصیت های اجتماعی هماهنگی کرده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایزدی ، عراق ، کردستان ، گروگان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار