رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور خبر داد:

واگذاری تبلت به دانش آموزان کم بینا

مجید قدمی، در جلسه شورای معاونان آموزش وپرورش استان کرمان از واگذاری تبلت رایگان به دانش آموزان کم بینا بجای کتاب های درشت خط خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،مجید قدمی با بیان اینکه هزینه چاپ یک کتاب درشت خط برای دانش آموزان کم بینا بیش از 80 هزار تومان می باشد گفت: نرم افزاری تهیه شده است که دانش آموزان کم بینا می توانند با استفاده از این نرم افزار کلمات را بر اساس توانایی بینایی خود بزرگ کرده واز آن استفاده کنند.

وی از تفاوت های فردی به عنوان یک واقعیت نام برد و افزود: درنظامی که هدفش عدالت است باید برای گروه های که به نوعی با دیگران متفاوت هستند برنامه ریزی خاص متناسب با نیاز افراد صورت گیرد.

قدمی تصریح کرد: جداسازی دانش آموزان معلول از دانش آموزان عادی اشتباه است مگر در مواردی که دانش آموز دچار چند معلولیت بوده وقادر به تحصیل در مدارس عادی همراه با دانش آموزان همسال خود نمی باشد.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، با بیان اینکه عادی سازی دانش آموزان استثننایی یک رویکرد است گفت: آموزش فرد برای زندگی اولویت آموزش در جهان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الکترونیکی شدن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال 94 خواستار مشخص شدن مدارس محل اجرای طرح سنجش وتجهیز آنها به کامپیوتر و اینترنت پرسرعت شد.

انتهای پیام/س

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.