رقابت های توسعه جهانی واترپلو؛

آذرخش: رفلکس‎ها‎ تعیین کننده زیرآبی‎ها هستند

قراراست در مسابقات فیناترافی هر تیم با یک داور به تهران بیاید و از ایران هم کمیته فنی واترپلو "امیرآذرخش" را انتخاب کرده که اگر بتواند قضاوت خوبی داشته باشد به قول خودش جهشی قاره ای به دست آورده است.

آذرخش: رفلکس‎ها‎ تعیین کننده زیرآبی‎ها هستند

امیرآذرخش ضمن حساس اعلام کردن سطح مسابقات توسعه جهانی واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: براساس فاکتورهایی که کمیته فنی فدراسیون در نظر داشت من برای قضاوت در این مسابقات انتخاب شدم، اما کسی که برای حضور در یک چنین پیکارهایی انتخاب میشود باید از قبل امتحانش را پس داده باشد چون آبروی واترپلو ایران در میان است و کوچکترین اشتباه در جامعه جهانی این رشته ثبت میشود.

وی تصریح کرد: برای قضاوت خوب و کم نقص در فیناترافی علاوه بر کار بر روی فیزیک بدنیام، در زمان تمرین تیم ها هم حضور یافته و بازیهای دوستانه آن ‎ها را قضاوت کردم تا در طول مسابقات به مشکلی مواجه نشوم و چشمانم به رفت و برگشت توپ در آب عادت داشته باشد تا بتوانم در کمترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرم. خوشبختانه قوانین داوری در سال های اخیر تغییر نکرده است و به همان سبک همیشگی کار دنبال می شود.

وی افزود: 80درصد بدن یک بازیکن در واترپلو زیر آب است و ما باید براساس رفلکس ها و تجاربی که در مسابقات گذشته به دست آورده ایم بهترین قضاوت را داشته باشیم البته تنها رفلکس واترپلوئیست ملاک سوت زدن نیست بلکه موقعیت مسابقه، شرایط بازیکن و نوع اجرای تاکتیک (حمله، دفاع و...) نیز برای یک قضاوت صحیح باید در نظر گرفته شود.

داور بین المللی واترپلو کشورمان که باید در این رقابت های فینا ترافی قضاوت داشته باشد اهل زنجان است و به خاطر مشغله کاری نمی تواند به راحتی در زمان تمرین بازیکنان ملی پوش در تهران حضور یابد وی در اینباره ادامه داد: تا آن جا که بتوانم و در برنامه هایم خللی ایجاد نشود روزهای پنج شبنه به تهران آمده و در ادروی تمرینی تیم ملی حاضر می شوم ، این به آن معنا نیست که دیگر روزهای هفته بیکار نشسته‎ و از واترپلو غافل‎ام، زنجان یکی از شهرهایی است که در آن واترپلو خوب رشد کرده و تیم های خوبی در آن تمرین می کنند، یکی از قدرت های لیگ هم در این شهر است هر روز در زمان تمرینات آن ها در استخر حاضر می شوم و از نزدیک بازی هایشان را مشاهده و قضاوت می کنم.

آذرخش یادآورشد: مسابقات فیناترافی از سری رقابت های درجه 2 واترپلو در سطح جهان است قاعدتاٌ سطح کیفی بالایی دارد به خصوص در بخش آسیایی. برای کشورمان فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با حضور قدرتمند در تمامی موارد جهش خوبی در سطح منطقه و قاره داشته باشیم، امیدوارم تیم ملی ایران و تمامی فعالان واترپلو در این دوره از مسابقات نهایت بهره برداری فنی را داشته باشند من هم به نوبه خود از بازی های تهران بهترین استفاده را خواهم داشت.

آذرخش برای نخستین بار سال 1379 بود که سوت قضاوت را در دست گرفت و از سال 2012 میلادی داوری در سطح بین المللی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.