داورزنی:

به دنبال سهمیه المپیک در جام‌جهانی هستیم/بازیکنان ایران توانایی مقابله با هر تیمی را دارند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: تلاش فدراسیون، بازیکنان و کادر فنی این است که با شرکت در جام جهانی، بتوانیم سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کنیم.

به دنبال سهمیه المپیک در جام‌جهانی هستیم/بازیکنان ایران توانایی مقابله با هر تیمی را دارندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران محمدرضا داورزنی در گفتگو با رادیو در خصوص برنامه های فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو مربوط به کدام یک از مسابقات پیش رو خواهد بود اظهار داشت: طبق برنامه ای که فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا تنظیم کرده است و در حال حاضر در حال اجرا است مسابقات جام ملت‌های آسیا که در کشورمان برگزار خواهد شد در مرداد ماه این مسابقات 3 تیم اولش به اتفاق ژاپن میزبان مسابقات المپیک هستند که 4 تیم غیر آسیایی در این مسابقات حضور خواهند داشت و از این 8 تیم، 4 تیم به المپیک راه پیدا خواهد کرد. اما اولین ایستگاه ورود به المپیک جام جهانی ژاپن است که شهریور ماه با حضور 12 قدرت‌ بزرگ جهان برگزار می‌شود. طبیعتا از این مسابقات 2 تیم در جام جهانی سهمیه المپیک را به دست می‌آورند و تمام تلاش فدراسیون و کادر فنی و بازیکنان این است تا سهمیه المپیک را کسب کنند کار بسیار سختی است ولی غیر ممکن نیست.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران به غیر از روسیه تمام کشورهای بزرگ و صاحب نام جهان را در میادین بین‌المللی شکست داده است. ما امیدواریم در جام جهانی سهمیه المپیک را بگیریم ولی اگر هم این اتفاق نیفتاد در تورنمنت بعدی مجددا تلاش خود را خواهیم کرد. ما به دنبال سکوی المپیک هستیم، بنابرین در مرحله اول باید تلاش کنیم سهمیه بگیریم. بازیکنان ما تا به اینجا نشان دادند که توانایی قرار گرفتن مقابل خیلی از تیم‌ها را دارند و می‌توانند موفق باشند.

داورزنی بیان کرد: بازیکنان مصمم هستند که روی سکوی المپیک بروند در حال حاضر تعداد زیادی بازیکن با انگیزه در اردوهای تیم‌های ملی «الف» و «ب» و حتی امید حضور دارند. آنها می‌دانند که انتظارات مردم و جامعه والیبال از آنها بالاست و خودشان هم می‌خواهند بهترین عملکرد را در مسابقات پیش رو ارائه دهند. اعتماد به نفس آنها بیشتر شده و شناخت بهتری نسبت به حریفان به دست آورده‌اند. حضور سعید معروف در لیگ روسیه امسال نیز به ما کمک بیشتری خواهد کرد تا حریفان قدرتمند خود را بشناسیم و با شرایط بهتر و با برنامه‌ریزی‌های پیش رو بتوانیم عمکرد قابل قبولی را رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: تمام اعضا کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و فدراسیون نیز هر آنچه را که تیم ملی نیاز داشته تدارک دیده است تا مشکلی در هیچ زمینه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.