طباطبايي خبر داد؛

محروميت برای 4 ورزشكار دوپينگي!

قائم مقام دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ(نادو) از صدو راي سه بسكتباليست و يک واليباليست دوپينگي خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ رامين طباطبايي با اشاره به برگزاري نشست شوراي صدور راي نادو تصريح كرد: به دنبال دريافت دفاعيات ورزشكاران خاطی و بررسی مستندات موجود، در نهايت شورا دو تن از بسكتباليست ها را به دليل استفاده از ماده ممنوعه استانوزولول با یک درجه تخفیف به دو سال محروميت از فعالیتهای ورزشی رسمی محكوم كرد.

وي افزود: بسكتباليست سوم نيز از ماده ديورتيك(ادرار آور) استفاده كرده بود، اما به اين دليل كه اين دارو برای درمان بیماری فشار خون وی توسط پزشک تجویز شده بود، حکم وی با تخفیف، شش ماه محرومیت از شرکت در فعالیتهای ورزشی رسمی تعیین گردید.

قائم مقام دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو)  ادامه داد: علاوه بر آن یک والیبالیست نیز به دلیل مصرف دگزامتازون که توسط پزشک برای درمان بیماری وی تجویز شده بود به 4 ماه محرومیت از شرکت در فعالیت‌های ورزشی رسمی محکوم شد که تاریخ اجرای حکم ورزشکاران خاطی از 25 فروردین ماه امسال می باشد. 

طباطبايي تصريح كرد: اين احکام، حکم اولیه محسوب مي‌شوند و ورزشکاران از تاریخ ابلاغ حکم به مدت هفت روزکاری فرصت دارند تا نسبت به حکم اولیه اعتراض نمایند و تا قطعی شدن احکام طبق قوانین وادا اسامی ورزشکاران محرمانه خواهند ماند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار