رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دریافت گواهی توسط داوطلبان واکنش اضطرایی محلات منطقه 6

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 از مراسم اهدای گواهی کلاس‌های فوریت پزشکی که برای گروه‌های مردمی داوطلب واکنش اضطرایی محله( دوام) برگزار شد خبر داد.

مهدی خسروانی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفت‌و‌گو باخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دریافت گواهی توسط داوطلبان واکنش اضطرایی محلات این منطقه، اظهار کرد: در این مراسم شرکت کنندگان با دریافت گواهینامه آموزشی کلاس‌های تخصصی فوریت‌های پزشکی در جهت یاری رساندن به آسیب دیدگان چه در زمان عادی و چه در زمان وقوع بحران آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده به منظور جلب مشارکت شهروندان به خصوص ایجاد گروه‌های داوطلب واکنش اضطرایی محله و همچنین گزارشی از برنامه های آموزشی سال جدید از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

خسروانی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های داوطلب به منظور بسیج توانمندی‌های ساکنان محلی و تقویت آنها برای امدادرسانی در حوادث بزرگ طبیعی به ویژه زلزله انجام و شهروندان داوطلب عضو این گروه علاوه بر فراگیری آموزش و تمرین‌های تئوری و عملی در گروه‌های 55 نفره سازماندهی شده و تجهیزاتی از جمله لباس و ابزار سبک امداد و نجات در قالب کانکس‌های نصب شده در مدارس، مساجد و پارک‌ها برای آنها پیش بینی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه در پایان با سپاسگذاری از حضور داوطلبان، تأکید کرد: اعضای دوام با توجه به آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند در هنگام وقوع سوانح طبیعی احتمالی از جمله زمین لرزه، باید به سرعت و با هماهنگی در مراحل خود امدادی و دگر امدادی محله خویش فعال شوند، همچنین نقش تعیین کننده‌ای در آموزش و اطلاع‌رسانی دیگر افراد محله دارند و پیشاهنگ تشکیل گروه‌های دیگر داوطلب در محله خود هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گزارش ، تمرین ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار