دبیر ستاد توسعه زیست فناوری کشور:

رشد چشمگیر تولید و صادرات داروهای زیست فناوری در کشور

قانعی گفت: در سال‌های اخیر شواهد رشد زیست فناوری در حوزه‌های مختلف بوديم اما قله این رشد، تولید داروهای نوترکیب و صادرات آن است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از دبيرخانه سومین جشنواره زیست فناوری ایران مصطفي قانعي، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری کشور به اعلام جزئیات برگزاری سومین جشنواره زیست فناوری افزود: ایران با شعار «زیست فناوری: امنیت غذایی، سلامت ، محیط» پرداخت و افزود: تولید داروهای زیست فناوری و صادرات آن، قله زیست فناوری در ایران است که از رشد قابل توجهی برخوردار است. 

وي با اشاره به اینکه حوزه زیست فناوری می‌تواند به ارز آوری و اقتصاد کشور کمک کند، عنوان کرد: جشنواره زيست فناوري 31 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در  نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

قانعی گفت: دردنیا تا 10 درصد تولید ناخالص ملی کشورها به زیست فناوری اختصاص دارد و نشان دهنده اهمیت و جایگاه آن در اقتصاد است. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری کشور ادامه داد: در کشور ما، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیست فناوری باید سه درصد بازار دنیا را از آن خود کند که معادل 60 میلیارد دلار است.هرچند ما هنوز نتوانسته‌ایم به این جایگاه دست یابیم اما تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در حال اجرا و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه زیست فناوری در همه حوزه ها از جمله صنعت، معدن، پزشکی و داروسازی کاربری دارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شواهد رشد زیست فناوری در حوزه‌های مختلف  بوديم اما قله این رشد، تولید داروهای نوترکیب و صادرات آن است. 

گفتني است، سومین جشنواره و همایش زیست فناوری ایران با شعار «زیست فناوری: امنیت غذایی، سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار توسط ستاد توسعه فناوری جمهوري اسلامي ايران 31 تاردیبهشت ماه تا 2 خردادماه در نمایشکاه بین المللی برگزار مي‌شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: زیست فناوری ، رشد ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار