در نشست هم اندیشی مدیران مسئول خبرگزاری‌ها عنوان شد

بصیری: آمادگی بسیج رسانه برای انعکاس صدای مظلومیت مردم یمن/خدادی: رسانه‌ها در پوشش اخبار یمن بسیار خوب عمل کردند

رئیس بسیج سازمان بسیج رسانه گفت: رسانه‌ها امروز مهم‌ترین وظیفه‌شان انعکاس اخبار "یمن" است.

بسیج رسانه آماده است تا صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهانیان برساند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "مسعود بصیری" رئیس سازمان بسیج رسانه در جلسه هم‌اندیشی مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در محکومیت جنایت آل‌سعود علیه مردم یمن با اشاره به جنایات رژیم آل‌سعود اظهارداشت: بسیج رسانه آماده است که در صورت مهیا شدن شرایط، نسبت به اعزام خبرنگار به یمن جهت پوشش رسانه‌ای حوادث و فجایع رخ داده در آن جا اقدام نماید.

وی همچنین با محکوم کردن اقدامات دولت سعودی گفت: برنامه امروز بهانه‌ای شد تا رسانه‌ها صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهانیان برساند.

بصیری با اشاره به محدودیت‌هایی که جهت حضور خبرنگاران به یمن وجود دارد، افزود: امروز نه تنها خبرنگاران بلکه ورود مواد غذایی و مایحتاج حیاتی برای مردم یمن با مشکل مواجه شده است.

در ادامه "محمد خدادی" مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به رسالت مهم خبرگزاری‌ها در انعکاس حوادث "یمن"، افزود: ما امروز کار مهمی در انعکاس مهم‌ترین سوژه رسانه‌ای جهان در منطقه بر عهده داریم و دور هم جمع شدیم تا این مهم را به انجام برسانیم و چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ اجتماعی اساساً وظیفه رسانه انعکاس این اخبار است.

خدادی گفت: باید از مظلومیت مردم یمن که مظلومیت انسان‌ها و مسلمانان در دنیا است، نوشت.

وی افزود: این بی قانونی و توحش و این که داشتن صرفا پول می‌تواند حق ابتدایی انسان را سلب را کند قلعا گریبان همه دنیا را خواهد گرفت.

خدادی تصریح کرد:‌ روح حضرت امام خمینی(ره) امروز یک بار دیگر از تبلور بیداری اسلامی در  مردم یمن شاد شده و به بیان مقام معظم رهبری، مردم یمن حقانیت خود را در طول تاریخ به اثبات رسانده‌اند.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا گفت: با همه بی قانونی که در مورد مردم یمن اتفاق افتاده این مردم مظلوم کوچکترین تخلفی از قوانین بین المللی نشان نداده‌اند و تنها خواسته آن‌ها استقلال است.

وی افزود: رژیم آل سعود پول خود را در جاهای مختلفی هزینه کرده اما به دلیل اینکه سلامت و صداقت و انسانیت همراه آ‌ن نبوده به نتیجه معکوس تبدیل شده است.

نتیجه کمک سعودی‌ها به تروریست ها به قیمت جان کودکان و انسان‌های مظلوم تمام شده است

خدادی اظهارداشت: نتیجه کمک سعودی‌ها به تروریست‌ها به قیمت جان کودکان و انسان‌های مظلوم تمام شده اما هیچ فایده‌ی سیاسی برای جنایت کاران عربستان سعودی نداشته است.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا تصریح کرد: ما اگر چه در یمن نیستیم، اما هستیم! یعنی رسانه‌هایی که به نام اسلام و ایران فعالیت می‌کنند و خبرنگاران نمی‌توانند نسبت به جنایات عربستان سعودی در یمن بی تفاوت باشند.

خدادی گفت: من خودم از ابتدای تجاوز عربستان سعودی به یمن بیشترین وقت را برای پوشش خبری اخبار یمن گذاشتم و در همان ابتدای کار حتی 15ساعت از پای دستگاه بیرون نیامدم و ما همگی از اول به عنوان خبرنگار وظیفه داریم اخبار مظلوم یمن را پوشش دهیم.

رسانه‌ها در پوشش اخبار یمن بسیار خوب عمل کردند

وی افزود: خبرگزاری‌های فارس، نسیم، تسنیم، مهر، ایرنا، باشگاه خبرنگاران و صدا و سیما، معاونت خبر و شبکه خبر به بهترین شکل ممکن اخبار یمن را پوشش داده‌اند و حضور خبرنگاران رسانه‌ها در یمن یک دغدغه است.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا اظهار داشت:‌ یکی از توصیه‌ها این است که از خبرنگاران یمنی حاضر در آن‌جا استفاده کنیم اما پیشنهاد آقای نعیمی مبنی بر اعزام خبرنگاران رسانه‌های داخلی به یمن نیز پیشنهاد خوبی است.

وی گفت: امروز بسیج رسانه با انجام رسالت خود مدل خوبی را ارائه کرده و باید نسبت به یمن به طور بسیجی وار عمل کنیم و نباید به اینجا ختم شود و باید از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده کرد، روزنامه عربی زبان الوفاق نیز ظرفیت خوبی برای آگاهی بخشی به مردم منطقه دارد.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: همه افرادی که در نشست خبری و هم اندیشی امروز به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده‌اند ثواب  بیشتر از سایر کارهای خبری خواهند داشت و انشآءالله خداوند مردم مقتدر، توانمند و باعزت یمن را کمک می‌کند و نه پول و ثروت و نه قدرت راه به جایی نخواهد برد.

گفتنی است؛ "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان این نشست تاکید کرد: همه مدیران رسانه‌ها با مواضع این جلسه موافق هستند و در جلسه امروز به خاطر محدودیت، آقایان "خدادی" مدیر عامل خبرگزاری ایرنا، "موسوی" مدیر عامل خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید "محمود دعایی" مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، "الیاس حضرتی" مدیر مسئول روزنامه اعتماد و "مصیب نعیمی" مدیر مسئول روزنامه عربی زبان الوفاق در این جلسه حضور داشتند و به امید خدا در جلسات دیگر از سایر فعالان رسانه هم دعوت به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار