رئیس انجمن سرطان‌های زنان خبر داد

مشکل تامین هزینه‌های دلیل عمومی نشدن غربالگری

موسوی گفت: مشکل مدیریت و تامین هزینه‌های غربالگری سرطان سینه سبب شده است تا این روش پیشگیری به طور عمومی به کار نرود.

اعظم السادات موسوی، رئیس انجمن سرطان‌های زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان‌های سینه، دهانه رحم و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌هایی هستند که در بین زنان دیده می‌شود. 

وی با اشاره به شیوع سرطان سینه اظهار داشت: در تمام دنیا احتمال ابتلا به سرطان سینه تا سن 80 سالگی وجود دارد و در کشورهای صنعتی به طور معمول این سرطان بیشتر وجود دارد اما میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان سینه در کشورهای در حال توسعه بیشتر است. 

رئیس انجمن سرطان‌های زنان ادامه داد: سرطان سینه در کشور ما به طور نسبی شیوع دارد همچنین روش‌های درمانی این سرطان، ‌چون شیمی درمانی و رادیوتراپی در کشور ما به روز است. 

موسوی تصریح کرد: تشخیص سرطان سینه در کشور ما در مرحله بالاتری دیده می‌شود و این مسئله به نبود غربالگری عمومی این نوع سرطان در سطح جامعه باز می‌گردد مشکل مدیریت و تامین هزینه‌های غربالگری سرطان سینه سبب شده است تا این روش پیشگیری در سطح جامعه به طور عمومی به کار نرود. 

وی عنوان کرد: غربالگری سرطان سینه به مدیریت دقیق نیاز دارد و تا کنون جزء اولویت‌های بهداشتی کشور قرار نگرفته است. کسانیکه زمینه ارثی ابتلا به سرطان سینه را ندارند، از سن 40 سالگی از روش غربالگری برای تشخیص این نوع سرطان بهره ببرند.

رئیس انجمن سرطان زنان بیان کرد: زنان به طور عموم از سن 25 سالگی مراقبت و معاینه سرطان سینه را آغاز نمایند و کسانی‌که زمینه ارثی ابتلا به سرطان سینه را دارند 10 سال زودتراز سن فرد مبتلا به این نوع سرطان در خانواده خود برای انجام غربالگری مراجعه کنند.


 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار