تا آبان ماه سال جاری:

پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تکمیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: این روزها، فعالیت و برنامه‌ریزی برای جهانی شدن بافت تاریخی یزد دو چندان شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمدمهدی شرافت گفت: برای شروع تکمیل پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، 150 هکتار از بافت به عنوان پایلوت معرفی برای ثبت جهانی انتخاب شده است که مناطق انتخاب شده، اغلب مربوط به دوره ایلخانی است که از شمال به محله فهادان، از غرب به محله سید گلسرخ، ‌ از شرق به خیابان امام خمینی(ره) و از جنوب نیز به بازار و میدان امیرچخماق محدود شده است.پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تکمیل می شود

شرافت افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان تمام تلاش خود را برای صیانت و حفاظت از بافت تاریخی و بناهای ارزشمند آن به کار گرفته و در این زمینه نیازمند همکاری ساکنان بافت هستیم.

شرافت خاطر نشان کرد: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد باید آبان ماه سال جاری تکمیل شود از این رو کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی تشکیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: تکمیل پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، نیازمند ثبت ارزش‌ها، هویت محله‌ها، سنت‌هاو سایر موارد مهمی‌است که باید از سوی کارشناسان مربوط جمع آوری شود.

به گفته وی، یک کارگاه آموزشی نیز در ماه های آینده برای کارکنان پایگاه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و دست اندرکاران این طرح برگزار خواهد شد.

این مسئول  از ایجاد تشکل‌های مردمی ‌برای شناخت ارزش بناهای بافت و آشنایی با روند ثبت جهانی شدن آن خبرداد وابراز امیدواری کرد:  که ساکنان بافت در این زمینه به شکلی مؤثر همکاری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.