رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی:

دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند/رفع اتهامات و مشکلات ناشی از تحریم‎ها هدف ما از مذاکرات است/عزت ایران روزی است که در آن هیچ فردی بیکار نباشد + فیلم

رئیس جمهور کشورمان گفت: قشر کارگر بار تولید کشور را بر شانه‌هایشان می‌گذارند و جایگاه‌شان جایی است که رسول اکرم(ص) دست کارگر را به خاطر تلاش برای به دست آوردن نان حلال می‌بوسد ما دیگر در چه حدی هستیم که بگوییم دست کارگران را می‌بوسیم ایشان که اشرف مخلوقات جهان بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مراسم بیست و ششمین جشنواره ملی "امتنان از جامعه کار و تولید" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

براساس این گزارش؛ «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهور و «حسین فریدون» مشاور ارشد دکتر روحانی، «علیرضا محجوب» دبیر کل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از جامعه کارگری، اصناف و تولید کنندگان کشور در این مراسم حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در ابتدای سخنان خود با ابراز افتخار از حضور خود در بین کارگران پرتلاش میهن اسلامی اظهار داشت: برای بنده جای بسی خوشبختی است که در جمع ستون توسعه کشور در این ایام و روزهایی که به نام روز و هفته آنان است شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: روز کار و کارگر تنها به عنوان نماد یک قشر زحمت‌کش و پرتلاش نیست کار و کارگر نماد نوآوری و سازندگی و موجب تعالی کشور ایران است.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه امسال ایام بزرگداشت کارگران با ایام میلاد با سعادت حضرت علی(ع) مصادف شده است امام علی(ع) مرد جهاد، شهادت، ایمان، علم، دانش، یتیم‌نواز و مرد کار بود؛ ایشان با آن همه عظمت و مقامش که هیچ انسانی بر روی زمین پس از پیامبر (ص) به مقام و منزلت او نمی‌رسید همواره به عنوان الگو نه تنها برای ما بلکه برای همه آزادمردان جهان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تاکید کرد: امام علی(ع) همواره کار و تلاش را به عنوان راه زندگی خود می‌دانستند، چرا که جهاد غیر از کار نیست و کسی که می‌خواهد زندگی خود را با عزت اداره کند جهاد در راه خدا کرده است و ثوابی همانند ثواب مجاهد را دارد.

وی با مورد خطاب قرار دادن کارگران اظهارداشت: این قشر عظیم بار تولید کشور را بر شانه‌هایشان می‌گذارند و جایگاه‌شان جایی است که رسول اکرم(ص) دست کارگر را به خاطر تلاش برای به دست آوردن نان حلال می‌بوسد ما دیگر در چه حدی هستیم که بگوییم دست کارگران را می‌بوسیم ایشان که اشرف مخلوقات جهان بود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید براینکه کشور همواره به توسعه نیازمند است تصریح کرد: توسعه یک هدف بسیار بلند و والا برای همه کشورهاست ما ایران توسعه یافته را می‌خواهیم. چشم انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری در 11 سال پیش به ما می‌گوید ایران ظرف 20 سال باید کشور توسعه یافته باشد این هدف بلندی است که همه باید آن را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: چگونه توسعه حاصل می‌شود و چگونه می‌توانیم پرچم عزت ایران و اسلام را در جهان بالا ببریم آن زمانی است که دراین کشور بیکاری نباشد آن روز روز عزت ایران و اسلام در کشور است.

وی اظهارداشت: در جامعه‌ای 4 میلیون جوان بیکار وجود داشته باشد که وقتی پدر و مادرش به وی نگاه می‌کنند خجالت بکشد و شرمنده آنان می‌شود عزت برای خانواده ایرانی آن زمانی است که فرزندان این مرز و بوم در سر کار و فعالیت زندگی آبرومندانه باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم اما عزت اسلام در این کشور روزی است که این کشور فقیر نباشد عزت ایران ما و اسلام ما با هم‌بستگی و تلاش و کوشش همه ماست همه باید در صف واحد قرار بگیریم. کارآفرین، کارگر، دولت.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: ما در یک مسیر سه جانبه می‌توانیم به توسعه برسیم ستون توسعه کشور مهمترینش کار و کارگر است.

وی افزود: آیا بدون کارآفرین فضای کار به وجود می‌آید و آیا بدون هماهنگی دولت و کارگر و کارآفرین می‌توانیم مسیر توسعه را بپیماییم.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: یادمان نرود که در سال 91 شرایط توسعه کشور رشد منفی 6.8 بوده است این به معنای قفل زدن در مسیر کار و تلاش و توسعه کشور است و باز یادمان نرود در سال 92 باز هم رشد ما منفی 1.9 بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: با همت شما کارگران با ایثار مردم و با حمایت مقام معظم رهبری افتخار داریم به دنیا بگوییم بعد از دو سال رشد منفی ایران در سال 93 دارای رشد مثبت بود. به حول قوه الهی این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد، چرا که بدون رشد مثبت اشتغال برای بیکاران امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ما دو هدف مهم داریم اول صیانت از کارگران بارها و بارها به وزیرکار گفته‌ام همه توان را به کار بگیرید تا کارگری بیکار نشود، این رسالت و وظیفه ماست باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت آن‌ها صیانت کنیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم میلیون‌ها بیکار را در صحنه کار و فعالیت قرار دهیم باید تولید رشد کند و اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند، باید سرمایه در این کشور روی زمین مستقر شود و فناوری نوین بتواند تبدیل به برند تجاری شود و علم تولید به اقتصاد و تجارت تبدیل شود.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم با شعار ما نمی‌توانیم در این کشور توسعه به وجود آوریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: دولت و ملت باید همدلانه همکارانه کنار یکدیگر فضای کار و اشتغال و توسعه و تولید را بالا ببریم البته برای رشد تولید ما نیاز به اخلاق داریم، برای توسعه نیاز به فرهنگ و وجدان کار داریم اما در کنارش نیاز به فناوری نو و مدیریت کارآمد سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان در این کشور داریم. 

وی گفت: در طول 20 ماه گذشته مهار تورم در دستور کار بوده است. سال 92 و 93 را با سال‌های گذشته مقایسه کنید در دولت یازدهم افزایش حقوق کارگران برای اولین بار بر تورم متوسط سالانه پیشی گرفته است، اگر رشد تورم ما 15 درصد بوده حقوق کارگران 17درصد اضافه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: من همین جا تاکید می‌کنم به وزیر که برای بازنشستگان و کمک بازنشستگان فکر جدی کند، آن‌ها در تنگ دستی هستند و برای حل معضلات کارگران قدم‌های جدی‌تر برداریم؛ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکریم که توانست برنامه دولت را در سال 93 اجرایی و عملیاتی کند.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: برای اولین بار 8 و نیم میلیون نفر کسانی که دارای دفترچه بیمه درمانی نبودند، امروز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند. این قولی بود که ما در انتخابات به ملت ایران داده بودیم که هیچ ایرانی نباشد، مگر اینکه دفترچه بیمه درمانی داشته باشد و مسئله سلامت و بهداشت و درمان از مشکلاتش کاسته شده باشد. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: همین جا اعلام می‌کنم همه آن 8 و نیم میلیون نفری که بیمه شدند بیمه درمانی مخصوص سال 93 نبوده این بیمه سال به سال تمدید خواهد شد نگران تمدید نباشند.

وی بیان داشت: باید به سمت دفترچه تامین اجتماعی، برای زندگی مردم در دوران کهولت و بازنشستگی باشیم.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: برای بهداشت و درمان و برای آموزش و رفاه اجتماعی که بودجه بسیار سنگینی را مصرف می‌کند، قدم‌های نو و جدی برخواهیم داشت.

دکتر روحانی با تأکید باید فضایی برای ایجاد سرمایه و تکنولوژی در کشور فراهم شود اظهارداشت: در این راستا سرمایه داخلی و خارجی باید جذب شود برخی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات، دولت تنها به دنبال این مسئله بود که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند، در حالیکه حل این مسئله اولین گام برای حل معضلات اساسی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده و بدخواهان ملت به ما تهمت زدند، آنها همواره می‌گویند ایران به دنبال سلاح مخرب اتمی است و در کنار آن سازوکار غلطی را ایجاد کردند تا سیستم بانکی ما را فلج کنند و جلوی ورود سرمایه به کشور را بگیرند و صادرات و خرید و فروش را دچار مشکل کنند.

وی اضافه کرد: ما در طول مذاکرات همواره به دنبال دو مسئله مهم هستیم یکی از این مسائل رفع ابهامات است. ما به دنیا ثابت می‌کنیم که بدخواهان ما به جهان دروغ گفتند. ایران همواره دنبال فناوری صلح‌آمیز بوده است نه به دنبال بمب مخرب ویرانگری که طبق فتوای مقام معظم رهبری بر ما حرام و ممنوع است. 

دکتر روحانی تأکید کرد: در این مذاکرات می‌خواهیم مشکلاتی که بدخواهان پیش پای ملت ما بوجود آوردند را برداریم و با توافق نهایی که اگر طرف ما اراده جدی را داشته باشد که در ماه‌های پیش‌رو امکانپذیر است شرایط تولید در ایران به مراتب بهتر خواهد شد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: دلالان تحریم به فکر شغل دیگری از هم اکنون باشند، ما با حول و قوه الهی هدایت مقام معظم رهبری و ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و کسی در دنیا نمی‌تواند فشاری بر ایران در ماه‌های آینده سال بیاورد و سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است.

دکتر روحانی با مورد خطاب قرار دادن گروه 1+5 تأکید کرد: غربی‌ها به خوبی بدانند دولت و ملت در کنار هم و پشتیبان هم هستند مخصوصا در سالی که به عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری شده است همه ما برای توسعه این کشور باید تلاش کنیم و بار مسئولیت کارگران در این امر سنگین‌تر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مبادا که فکر کنید دولتمردان شما و معضلاتتان را فراموش کردند هرگز این چنین نیست ما به مشکلات شما آگاهیم و برای رفع مشکلات شما از خداوند مدد می‌خواهیم و آن روز در کشور عزت اسلامی است که همه کارآفرینان سرمایه، مدیریت و توان خود را برای اشتغال و عظمت ایران بکارگیرند چرا که عظمت اسلام در سایه کار و تلاش همه ملت ایران در  زیر سایه مولایمان است.

دکتر روحانی با مورد خطاب قراردادن وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: نباید بین زنان و مردان در حوزه کاری امتیاز قائل شد و باید فرصت‌های شغلی برابر را بوجود بیاوریم و افرادی که در محیط کار بسیار سخت و زیان آور کار می‌کنند برای بازنشستگی زود هنگام آنها باید تلاش کرد و دولت از آنان همواره حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در پایان این گردهمایی خاطرنشان کرد: کارگران ستون اقتصاد، سیاست جامعه، پشتوانه اسلام و جمهوری اسلامی‌اند و دولت همواره خادم آنهاست و ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم بیش از گذشته به ملت و کارگران خدمت کنیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
آفرین به این رییس جمهور خردمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم با شعار """"ما نمی‌توانیم"""" در این کشور توسعه به وجود آوریم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ای کاش اینها در حد حرف نباشد و ما هم از بیکاری در بیایم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام آقای رئیس جمهور اگر واقعاًاین فرمایش وقول شما درست باشد این مردم تاآخر باشماهستند
آخرین اخبار