سیستان وبلوچستان؛

برگزاري نشست مشترک امنیتی و مرزی ایران و پاکستان در زاهدان

نشست مشترک اعضای هیئت امنیتی مرزی ایران و پاکستان ديشب در اتاق بازرگانی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که هم اکنون میزان مبادلات ایران و پاکستان یک میلیارد و 200 دلار است گفت: این رقم بسیار کم است و باید با تعامل و همکاری سطح مبادلات ما افزایش یابد.

ریگی در ادامه با بيان اينكه توسعه و امنیت مکمل یکدیگر هستند.افزود: با اشتغال و توسعه تجارت قطعا امنیت در هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

ریگی در ادامه با اشاره به اینکه ایران و پاکستان مشترکات بسیار باهم دارند و هردو عضو کشورهای اکو و کنفرانس اسلامی هستند خاطرنشان كرد: افزایش سطح روابط و مبادلاتشان باهم ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی سیستان وبلوجستان  ترانزیت کالا را دیگر ظرفیت‌های استان عنوان كرد و افزود : در حال حاضر پاکستان بیشترین حجم ترانزیت را از استان ما دارد.

ریگی در ادامه با بيان اينكه علاوه بر منطقه آزاد چابهار قرار است دو منطقه ویژه سیستان نیز به منطقه آزاد تبدیل شود تصريح كرد :در اين صورت پاکستان می تواند در آنجا هم سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه فعال شدن منطقه آزاد میرجاوه و زابل می‌تواند ارتباط خوبی برای تجارت انرژی باشد، تصريح كرد: همچنین می توان تجارت جاده ابریشم شرق را از این طریق احیا کرد.

ریگی در پايان خاطرنشان كرد: امیدواریم مرز 900 کیلومتری به فرصت‌های خوبی برای توسعه تجارت مرزنشینان دو کشور باشد.


پاکستان به دنبال افزایش روابط تجاری با ایران است


رئیس هیئت تجاری مرزی پاکستانی نیز در این نشست گفت: مرز طولانی بین استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان باید فرصتی برای توسعه تجارت و رفاه دو منطقه باشد.

سیف‌الله چاتنا  در ادامه افزود: برای ایجاد امنیت مرزهای پاکستان و ایران از سوی دو کشور علاقه‌مندی است اما مشکلات خاصی در بخش امنیت وجود دارد و تلاش ما طی 2 روز آینده که کمیسیون مشترک مرزی دو کشور در زاهدان برگزار می‌شود، برای حل این مشکلات است.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: کشور پاکستان علاقه‌مند است که بازارهای جدیدی را در مرز سیستان و بلوچستان و پاکستان ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تعرفه‌ها و میزان مالیات کالاها را برای کشور ایران کاهش دهیم، گفت: پاکستان به دنبال افزایش روابط تجاری با ایران است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.