ريیس ستاد نمایشگاه ایران هلث:

صادرات 10 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال گذشته

سلمانزاده گفت: صادرات ایران در زمینه تجهیزات پزشکی سال گذشته 10 میلیون دلار بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسین سلمانزاده، ريیس ستاد ایران هلث در نشست هم  اندیشی هجدهمین نمایشگاه ایران هلث افزود: وزارت بهداشت قول‌هایی داده که تسهیلاتی را برای شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال ایران هلث فراهم کند. این کمک‌ها در زمینه توسعه صادرات شرکت‌های تجهیزات پزشکی حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: صادرات ایران در زمینه تجهیزات پزشکی سال گذشته 10 میلیون دلار بود و هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا میزان صادرات ایران در زمینه دارو به 15 میلیون دلار برسد. همچنین این تلاش‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی نیز وجود دارد و قصد داریم میزان صادرات تجهیزات پزشکی به 50 میلیون دلار برسد.

تامین 80 درصد تجهیزات پزشکی در کشور

عباس مهر، ريیس انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی و آزمایشگاهی نير در اين نشست در خصوص وضعیت تولید این محصولات در کشور عنوان کرد: کشور در زمینه تولید برخی اقلام تولیدی به خودکفایی رسیده است و نباید انتظار خودکفایی در تمام زمینه‌های تجهیزات پزشکی را داشت.

وی با بيان اينكه دستگاه‌های ام آر آی به دلیل پیچیدگی آن در کشور تولید نمی‌شود، گفت: البته باید توجه داشت 70 تا 80 درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید و رقم آن به بیش از يك هزار قلم کالای تجهیزات پزشکی می‌شود. این تعداد تجهیزات عمومی پزشکی را در برمی گیرد و شامل دستگاه های پیچیده نيست.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار