امیرحسین علم الهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پخش فیلم‌های توقیفی درگروه هنر و تجربه شایعه است

مدیر بخش هنر و تجربه گفت: قانون جایگاه وزارت ارشاد را مشخص کرده و هر پروانه‌ای که از این جایگاه صادر شد باید به رسمیت شناخته شود مثل بقیه جاهایی که مجوز‌های مختلفی را صادر می‌کنند.

"امیرحسین علم الهدی" مدیر بخش هنر و تجربه در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص جدا‌سازی بخش بین الملل از جشنواره فیلم فجر گفت: باید اجازه داد برنامه‌ها برگزار شود بعد از آن با یک نگاه و ارزیابی درست نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا بتوانیم برای سالیان آینده به یک جمع‌بندی کلی و مثبت برسیم.

وی در خصوص دبیری "علیرضا رضا داد" و انتظار سینماگران از او گفت: چون آقای رضا داد جشنواره‌های متعددی را دبیری کرده‌اند به طبع گزینه مناسبی هستند و باید صبر کرد تا جشنواره برگزار شود و بعید نتیجه‌گیری کرد اما در رابطه با چیزی که تا بحال شاهد آن هستیم می‌شود گفت نکات مثبت این جداسازی بیشتر از نکات منفی آن است.

"علم الهدی" نظر خود را در مورد برگزاری افتتاحیه در فضای باز و اجرای برنامه‌های خاص بیان کرد: به هر حال سینمای ایران شاید برای اینکه می‌خواهد قدری خرق عادت بکند چنین کاری را انجام داده و این موضوع هم برای خودش تجربه‌ای است پس در این زمینه هم باید صبور باشیم و عجولانه تصمیم نگیریم.

درباره‌ی مدیریت جدید سازمان سینمایی و سیاست‌های این مجموعه در دوره‌ی جدید، اظهار داشت: به هر حال یادمان باشد سینمای ایران در تمام حوزه‌ها پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت دارد. دولتها هم با توجه به رویکرد‌های فرهنگی کل نظام می‌خواهند فعالیت‌های فرهنگی رونق بگیرد.

امیدواریم مجموعه اتفاقاتی که در دولت یازدهم در شکلهای مختلف در حال رخ دادن است باعث رونق فعالیتهای فرهنگی شود.

وی در خصوص توقیف "خانه پدری" اثر "کیانوش عیاری" بیان کرد: به هر حال بحث "خانه پدری" وزارت ارشاد باید به عنوان متولی صدور پروانه نمایش اعلام نظر رسمی کند.

به هر حال سینمای آقای "عیاری" سینمای دغدغه‌مندی است و امیدوارم وزارت ارشاد با تعاملی که با دستگاه‌های تأثیر‌گذار و نظارتی دارد بتواند مشکل این فیلم را حل کند و اگر مشکل این فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شود فیلم قطعاً به اکران عمومی در می‌آید.

"علم الهدی" درخصوص اکران فیلم‌های توقیفی در گروه هنر و تجربه بیان کرد: ما چنین نگاهی نداریم چون سینمای هنر و تجربه سینمای فیلمهای توقیفی نیست. فیلمهایی که با ساختار سینمای هنر و تجربه نزدیکی داشته باشد. به طور قطع می‌توانند در این حوزه به نمایش در‌آیند خواه توقیفی باشند و خواه نه و ساختار فیلم است که سرنوشت آن را مشخص می‌کند.

"علم الهدی" در ادامه راجع به روند توقیف و تحریم فیلم‌ها از طرف بعضی نهادها بیان کرد: حوزه فرهنگ بازار چالشهای جدی است ولی تعامل باید باشد.

به هر حال دستگاه‌های نظارتی نگرانی‌هایی دارند که قطعاً با این تعامل سازنده قابل حل است ولی یادمان باشد که قانون، جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مشخص کرده و هر پروانه‌ای توسط این جایگاه‌ صادر می‌شود باید به رسمیت شناخته شود مثل بقیه جاهایی که مجوز‌های مختلفی را صادر می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: سینمای بساز و بفروش را نمی‌توان از چرخه‌ی صنعت فیلمسازی ایران حذف کرد. بحث نابودی سینمای بساز و بفروش را کسی مطرح نمی‌کند. بحث این است که آن سینما باید در اقلیت قرار بگیرد. سینمای ایران در حوزه تولید، توزیع و نمایش باید دست معماران و مهندسین باشد و نمی‌تواند دست بساز و بفروشها باشد چون وقتی این اتفاق بیفتد با وضعیتهای بحرانی و جدی در سینما مواجه می‌شویم که بخش مهمی از این بحرانها حاصل قرار گرفتن این بساز و بفروشها در اکثریت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار