حجت الاسلام حشمتی در مراسم تکریم از موسوی بلده مطرح کرد:

"موسوی بلده" خود زیبایی و حلیه قرآنیان است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب حلیة القرآن از آثار موسوی بلده نه فقط برای ایرانیان بلکه برای قرآن آموزان سراسر جهان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران عصر دیروز دوشنبه هفتم اردیبهشت همایش تکریم از استاد قرآن "سید محسن موسوی بلده" در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

دراین همایش پس از تلاوت قرآن مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن در خصوص شخصیت ممتاز موسوی بلده به سخنرانی پرداخت و گفت: آراستگی ظاهری موسوی بلده در میان فعالان قرآن مثال زدنی است.

در ادامه همایش "حجت الاسلام محمد رضا حشمتی" معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار داشت: کتاب "حلیة القرآن" از آثار موسوی بلده نه تنها برای ایرانیان بلکه برای قرآن آموزان سراسر جهان ارائه شد و اینک شخص موسوی بلده حلیه و شیرین‌ای برای قرآنیان شده است.

پس از سخنرانی "حجت الاسلام و المسلمین حشمتی"، "محمد رضا پورزرگری" قاری ممتاز بین الملل به نمایندگی از شاگردان این استاد قرآن در سخنرانی خود بیان کرد: سبک نوین آموزش قرآن موسوی بلده منجر به درخشش وی در این ساحت شد.

در ادامه این مراسم راضیه جمالی به نمایندگی از بانوان قرآن آموز و شاگردان این استاد قرآن افزود: اکثر معلمان قرآن در بخش بانوان را شاگرد مستقیم و غیر مستقیم موسوی بلده هستند.

سپس محمد عباسی قاری بین المللی با اشاره به سعه‌ی صدرموسوی بلده بیان داشت: هرگز ندیدم وی نظرات مخالف را با تندی و تلخی پاسخ دهد.

در ادامه "محمد حسین محمد زاده" رئیس رادیوقرآن با تأکید بر دشواری آموزش قرآن از طریق رسانه شنیداری رادیو افزود: آن آموزش به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای شنیداری از قبیل عدم امکان بکارگیری تخته سیاه و سایر وسایل کمک آموزشی تصویری نیاز به استادی با مهارت‌های ویژه دارد و موسوی بلده دارای این توانایی است.

"احمد مسجد جامعی" عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: رسانه نمی‌تواند درحوزه آموزش معانی و مفاهیم قابلیت چندانی داشته باشد چرا که تأثیر کلام و نفس استاد در آموزش چهره به چهره از ضروریات آموزش قرآن است که این شویه در سیره موسوی بلده و در جلسات خانگی او دیده می‌شود.

در ادامه مراسم "موسوی بلده" با تأکید بر اهمیت مبحث تجوید در حفاظت از کلام خدا بیان کرد: اگر چه خداوند در قرآن می‌فرماید که خودش از قرآن حفاظت می‌کند اما این به معنی آن نیست که ما وظیفه‌ای نسبت به حفظ قرآن نداریم همانگونه که خداوند روزی دادن به ما را به عهده گرفته اما تا تلاش نکنیم خداوند از سقف خانه برای ما رزق نمی‌فرستد.

وی افزود: امروز لغات عربی در کشور‌های مختلف به گونه های متفاوتی تغییر شکل یافته و اگر فن تجوید نبود امروز با توجه به تغییرات زبان عربی در کشور‌های عرب زبان اثری از آن قرآن که بر پیغمبر نازل شد وجود نداشت.

در ادامه "موسوی بلده" به مادر و همسرش دو دسته گل اهدا کرد و پس از آن چند لوح تقدیر و هدایای نفیسی چون انگشتری عقیق که روی آن تمام قرآن با فناوری‌های نوین حکاکی شده و یک تابلو فروش قرآنی به این استاد قرآن اهدا شد.

در پایان مراسم نیز از نرم افزار مروارید جامع‌ترین محصول آموزش مجازی تجوید قرآن رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار