واعظی:‌ قرار بر افزایش تعرفه‌های مخابراتی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار بر افزایش تعرفه‌ها نیست اما در صورتی که دستگاهی تصمیم به افزایش داشته باشد، سقف این افزایش 15 درصد معادل تورم فعلی است.

قرار بر افزایش تعرفه‌های مخابراتی نیستبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های شرکت پست در جمع خبرنگاران که صبح امروز (سه شنبه) در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به افزایش سود شرکت پست اظهار کرد: خوشبختانه با توجهی که دولت در برنامه پنجم توسعه به شرکت پست داشت، برای اولین بار پست جمهوری اسلامی ایران به سود دهی رسید، چرا که در دهه‌های گذشته شرکت پست به دلیل بدهکاری‌ها و ضعف شدید مالی عملا نمی‌توانست برنامه‌های خود را اجرا کند اما امیدواریم در سال جاری برنامه‌های خود را در زمینه پست هوشمند فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم تجهیز پست به ابزار IT افزود: به منظور خدمات سریع پست در زمینه پست مالی، لجستیکی و پست الکترونیک لازم است تا پست بیشتر به ابزار IT مجهز شود.

واعظی در ادامه در خصوص عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی در سال جاری تصریح کرد: قرار به افزایش تعرفه‌ها نیست اما در صورتی که دستگاهی تصمیم به افزایش داشته باشد، بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، این افزایش باید توجیح اقتصادی داشته باشد و در دولت مطرح شود که سقف این افزایش 15 درصد معادل تورم فعلی است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ایراد مجلس مبنی بر اینکه پهنای باند نباید تا قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات افزایش می‌یافت، افزود: این صحبت اصلا کارشناسی نیست، چرا که نمی‌توان کار کشور را تعطیل کرد تا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و به همین منظور افزایش پهنای باند باید صورت می‌گرفت و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص راه اندازی اپراتور دوم پست گفت: راه اندازی اپراتور دوم را به عنوان رقیب می‌دانیم و این اپراتور می‌تواند برای ارتقای سطح کیفی خدمات پستی مناسب باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار