قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تنظیم شیوه‌نامه استفاده از حوزه‌های ستادی در تجلیل از مقام معلم/اعطای مدال به معلمان نمونه كشوری

قائم مقام وزير آموزش و پرورش گفت: مجموعه‌های فعالیت‌های انجام شده در راستای کیفیت بخشی به شیوه‌نامه‌ مربوط به تجلیل از مقام فرهنگیان انجام شد و سقف امتیازات برای معلمین در سطح منطقه‌اي، استاني و کشور تعیین شده است.

تنظیم شیوه‌نامه استفاده از حوزه‌های ستادی در تجلیل از مقام معلم/اعطای مدال به معلمان نمونه كشوریبه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، نظری قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد، افزود: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در راستای کیفیت بخشی به شیوه‌نامه تنظیم شده در خصوص بزرگداشت مقام معلم به اتمام رسیده و امتیاز بندی برای معلمان در سطح منطقه 380 در استان 330 و در سطح کشور 390 امتیاز است و به همین منوال به برگزیدگان نمونه در منطقه 5 میلیون ریال، در سطح استان 10 میلیون ریال و فرهنگیان نمونه سطح کشوری ضمن دریافت هدیه از سوی ریاست جمهوری شامل دریافت هدیه 10 میلیون ریالی به همراه فیش زیارت معنوی حج می‌شوند.

وی ادامه داد: از روسای استان‌ها که مسئولیت این کار را به عهده دارند دعوت و از نظراتشان در تنظیم این شیوه نامه در حوزه‌های ستادی بهره گیری شده است و تعامل بین ستاد بزرگداشت مقام معلم با استان‌ها، شهرستان‌ها و در سطح کشور بسیار رضایت بخش بوده است. 

قائم مقام وزير آموزش و پرورش با بیان آنچه در قوت فعالیت‌های سال جاری می‌افزاید استفاده از تجربیات سال گذشته است، ادامه داد: یکی از مطالبی که امسال در ارتقاء آن تلاش زیادی شد تعیین امتیازات به صورت نمره بود که میزان رقابت و حساسیت در سنجش فعالیت‌های فرهنگیان عزیز را بیشتر کرده است. 

وي تصريح كرد: این تنها پروژه ای است که از سطح منطقه‌ای آغاز و با نظارت و کنترل در سطح استان و کشور به بررسی فعالیت‌های همه جانبه فرهنگیان می‌پردازد. 

نظري تصریح کرد: حتی دانش‌آموزان از حیث علمی نحوه مدیریت و مسئولیت پذیری در خصوص معلمین خود اعمال نظر می‌کنند و این امتیاز در جمع امتیازات معلمین لحاظ می‌شود. 

وی گفت: بعد از این فرآیند بررسی‌های سطح استانی و کشوری شکل می‌گیرد و مبدا انتخاب افراد می‌شود به گونه‌ای که در سطح منطقه و استان گروه‌های 25 گانه ای تعریف شده که اینگونه فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند همچنین در نهایت فرآیند مصاحبه درنمونه‌های کشوری انجام می‌شود که این فرآیند برای هفته معلم سال جاری از آذر ماه سال گذشته شروع شد و تا اسفند ادامه پیدا مي‌كند.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش گفت: مجموعه آنچه در سطح کشور برآیند می‌شود از 44 نفر سهمیه کشوری 30 نفر آقایان و 14 نفر خانمها است که شاخص‌های دانش‌، مهارت و عملکرد شامل تالیف، مقالات، اختراع و اکتشافات در این مصاحبه اثر گذار است. 

وی یادآور شد از مجموع افراد برگزیده کشوری 32 نفر نویسنده مقاله 5 نفر دکترا ، 26 نفر كارشناسي ارشد و 13 نفر كارشناسي هستند و کمتر از مقطع كارشناسي در مجموعه فرهنگیان نمونه کشوری وجود ندارد.

نظري بيان داشت: از مجموعه فعالیت‌های هفته بزرگداشت مقام معلم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل ره، دیدار با خانواده شهید مطهری، برگزاری مراسم سپاس معلم با حضور مقام عالی وزارت، دیدار با فرهنگیان در مدارس استان‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مطهری در آرامگاه ایشان، گلباران محل شهادت استاد مطهری، اجرای مراسم یادبود استاد شهید مطهری در زادگاه ایشان، دیدار پیشکسوتان تعلیم و تربیت با ریاست جمهوری و تجلیل و معرفی غلام‌حسین شکوهی به عنوان اولین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامي است.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: نویسنده ، فرهنگیان ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار