نکونام دستیار کی‌روش شد/پیروانی مدیر اجرایی تیم ملی

امروز در فدراسیون فوتبال، جلسه هیئت رئیسه با حضور سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تشکیل شد و در نهایت جواد نکونام و افشین پیروانی به ترتیب به عنوان دستیار کارلوس کی روش و مدیراجرایی تیم ملی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امروز 8 اردیبهشت جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در محل این فدراسیون با حضور کی‌روش و کفاشیان تشکیل شد که طی آن تصمیم بر این شد که جواد نکونام به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش و افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال کشورمان فعالیت کنند.

*عزیزی خادم: نکونام و پیروانی رابطه خوبی با بازیکنان دارند/شرح وظایف پیروانی با عنوان مدیر تعریف شده است

نکونام دستیار کی‌روش شد/پیروانی مدیر اجرایی تیم ملی

عزیزی خادم عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که کفاشیان نظر مساعدی بر روی افشین پیروانی داشت وی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی منصوب شد و جواد نکونام به عنوان دستیار انتخاب شد.

عزیزی خادم در ادامه عنوان کرد: به هر حال جواد نکونام عضو تیم ملی فوتبال بوده و رابطه خوبی با بازیکنان دارد او و افشین پیروانی در گذشته تیم ملی بودند و به نظر می رسد رابطه خوبی با بازیکنان تیم ملی دارند.

عزیزی خادم درباره این موضوع که کی‌روش با علی کریمی مشکل پیدا کرد و ممکن است با نکونام هم به مشکل برخورد گفت: گذشته‌ها گذشته است و جواد نکونام پیشنهاد خود کی‌روش بوده است. بر این اساس انتخاب این دو نفر در سمت دستیاری و مدیراجرایی تیم ملی خوب و مناسب است.

وی در مورد انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی گفت: پیروانی هم از سوی کفاشیان پیشنهاد شده است.

وی افزود: پیشنهاد هیئت رئیسه این بوده است که در لیست تیم ملی بازیکنان جوان اضافه شود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درمورد اسپانسر تیم ملی تصریح کرد: برازنده ایران اسپانسر بهتر است به طور مثال کشوری مثل تایلند حق و حقوقی خوبی از اسپانسر می‌گیرد.

وی در مورد مشکلات مالیاتی کی‌روش عنوان کرد: موانع مالی بر سر راه وجود دارد و امیدوارم هر چه سریعتر حل شود.

عزیزی خادم در مورد وضعیت سرپرست تیم ملی بیان کرد: در این حکم برای افشین پیروانی عنوان مدیر تیم ملی تعریف شده است و شرح وظایفش را با عنوان یک مدیر عنوان شده است در واقع در چارت جدید فیفا مدیر تیم‌های ملی تعریف می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه خوبی با وزارت ورزش امضا شده است که گام مهمی برای تیم ملی باشد.

گفتنی است در چارت جدید فیفا مدیر تیم‌های ملی کارهای سرپرست را انجام می‌دهد و در واقع کارهای اجرایی تیم ملی از جمله هماهنگی اردوها، هتل ها و کمپ تیم ملی و کارهایی از این دست بر عهده مدیر تیم ملی است.

*دبیری: این انتخاب‌ها با موافقت ضمنی اعضا هیئت رییسه صورت گرفت/کی‌روش برای اولین بار پاسخگو بود

نکونام دستیار کی‌روش شد/پیروانی مدیر اجرایی تیم ملی

شهرام دبیری عضو هیئت رییس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب جواد نکونام به عنوان دستیار کی‌روش گفت: این انتخاب موجه است چرا که سال‌ها جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و به زبان مسلط است.

دبیری در ادامه عنوان کرد: نکونام سال‌ها در لیگ‌های اروپایی بازی کرده و تجربه خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند به کی‌روش کمک کند.

وی در مورد جلسه برگزار شده تصریح کرد: خیلی خوشحالم که کی‌روش برای اولین بار پاسخ‌گو بود امیدوارم از این جلسات باز هم برگزار شود و ما اعضا هیئت رئیسه نیز همکاری خواهیم کرد در جلسه رای گیری به عمل نیامد اما اعضا موافقت ضمنی خود را با انتخاب نکونام و پیروانی برای سمتهای دستیاری و مدیر فنی اعلام کردند.

دبیری در مورد دلایل جدایی کریمی از تیم ملی گفت: کریمی به خاطر اینکه پاداشی به وی تعلق نگرفته بود ناراحت بود و همچنین مکان مناسبی برای نشستن کریمی در هواپیما در قسمت بیزینس کلاس درنظر گرفته نشده بود و اینها دلایلی بود که کریمی احساس می‌کرد برای او احترام قائل نیستم.

لازم به ذکر است؛ خانزاده که برای حضور در جلسه کمیته اخلاق به فدراسیون فوتبال رفته بود در پایان این  جلسه گفت: امروز اشک مرا درآوردند. اینکه آنها دنبال چه چیزی هستند نمی‌دانم. نتیجه رای را هم اطلاعی ندارم چه خواهد بود.

*کفاشیان: جلسه‌ای با وزارت دارایی هفته آینده خواهیم داشت/کی‌روش نظر نهایی در مورد نکونام را اعلام خواهد کرد

نکونام دستیار کی‌روش شد/پیروانی مدیر اجرایی تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد جلسه امروز گفت: جلسه بسیارخوبی بود برای اولین بار سرمربی تیم ملی با هیئت رئیسه فوتبال جلسه داشت و برنامه‌اش را تا جام جهانی روسیه و رفتن به جام جهانی در این جلسه ارائه کرد.

کفاشیان در ادامه عنوان کرد: کی‌روش برنامه‌هایش را ارایه داد تا در آینده مشکلات پیدا نکنیم و اردوهای خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: تاکید هیئت رییسه این بود که کی‌روش با مربیان داخلی همکاری داشته باشد و سرمربی تیم ملی هم اعلام آمادگی کرد که با مربیان ایرانی کار کند.

کی‌روش در حدود 95 درصد با مربیان داخلی ارتباط خوبی دارد و خود او هم پیشنهاد داده که با مربیان داخلی همکاری کند همچنین کی‌روش علاقمند است بازیکنان جوانی که قبلا سابقه همکاری با تیم ملی داشته‌اند همانند علی کریمی که ترجیح داد کنار ما نباشد و جواد نکونام که پیشنهاد بعدی کی‌روش بود که باید وضعیت وی را از کی‌روش سوال بکنید به هر حال کی‌روش قصد دارد مربیان جوانی را برای کشورمان تربیت کند.

وی در مورد انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی گفت: ما از قبل گزینه هایی داشتیم که یکی از آنها افشین پیروانی بود که در نهایت با موافقیت هیئت رییسه وی را به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی انتخاب کردیم مدیر اجرایی در چهار سو وظایف و چارت جدید فیفا به کارهای بین‌المللی و تدارکاتی مشغول خواهد شد.

کفاشیان درمورد گفته‌های شهرام دبیری نسبت به جدا شدن کریمی از تیم ملی گفت: کریمی هیچ وقت این مطالب را مطرح نکرده است و حتی به ما هم دلایل جدایی‌اش را نگفته است به هر حال استنباط دبیری بود که این حرف‌ها را مطرح کرد کریمی حتی با قراردادی نبسته بود.

وی در مورد برنامه های تیم ملی گفت: بازی تدارکاتی با ازبکستان قرار بود برگذار کنیم که این بازی به دلیل اینکه تسهیلاتش فراهم نشد لغو شد اولین پیشنهاد برای تمرین در کمپ ترکیه بود اگر تیمی مشخص شد بازی کنیم و هماهنگ و اعلام کنیم همچنین پرواز مستقیم از ایران به ترکمنستان وجود ندارد بر این اساس از ترکیه به ترکمنستان برویم.

وی در مورد مشکلات مالیاتی کی‌روش گفت: جلسه هفته آینده با وزارت دارایی خواهیم داشت تا مشکلات مالیاتی کی‌روش حل شود.

کفاشیان درباره موضوع حامی مالی تیم ملی گفت: ما تا اواخر مرداد ماه با آل اشپورت تا اواخر مرداد قرارداد داریم اگر این حامی مالی امکانات بهتری برای ما فراهم کرد با آنها دوباره همکاری می‌کنیم در غیر این صورت اگر برندی پیشنهاد بهتری به ما بدهد جایگزین آل اشپورت خواهد شد با فناپ یکی از حامیان تیم ملی دوباره همکاری می‌کنیم.

وی در مورد سفر به بحرین گفت: در این سفر چند مطلب را دنبال می‌کنیم یکی جلسه با رئیس ای اف سی است دوم جلسه با کشورهای دیگر خواهیم داشت که برخی از این کشورها تقاضا همکاری با ایران را دارند و خواستار این هستند که ایران میزبان بازی‌های آنها باشد از سوریه افغانستان و عراق پیشنهاد داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: این احتمال وجود دارد بازی‌های کشورهای دیگر را درشهرهای مشهد و کرمان برگزار کنیم محور اصلی مذاکرات با ای اف سی گسترش فوتبال ایران خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۷:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با این تیتر تیم ملی به فنا رفت.
آخرین اخبار