کنفرانس رویه‌های بتنی 9 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

دکتر حسینی گفت: اولین کنفرانس ملی رویه‌های بتنی 9 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود و تا 10 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر حسنی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس صبح سه‌شنبه در نشست خبری در دانشگاه تربیت مدرس افزود: اولین کنفرانس ملی رویه‌های بتنی همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور 9و10 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی، بیان داشت: در حالی که در سال‌های گذشته کارخانه‌های تولید سیمان ظرفیت کافی نداشته‌اند، اما در حال حاضر پیشرفت زیادی در این زمینه داشته‌اند، این میزان از 15 میلیون تن به 75 میلیون تن در سال رسیده است و علاوه بر افزایش میزان تولید، کیفیت آن‌ها نیز به حد مطلوب رسیده که می‌تواند برای بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشد.

حسنی، خاطر نشان کرد: سرانه سیمان در کشور برای هر فرد 100 کیلوگرم است و با توجه به تحریم‌های اقتصادی که با آن رو به رو هستیم و البته مازاد تولید سیمان 20 تا 25 درصد است که امکان صادر کردن به خارج از کشور را نداریم که این امر یک مشکل بشمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: کارآفرینی را در صنعت سیمان احیا کنیم که این امر نیازمند حمایت مسئولین از پیمانکاران دانشگاه‌‌ها است، که حد این زمینه با این موضوع وزارت راه و شهر سازی ابلاغیه‌ای به جامعه مهندسی ارائه کرده، که طی آن 10 درصد راه‌ها بتنی شوند، که این امر خود می‌تواند برای چرخه تولید سیمان و صنایع وابسته به آن مفید باشد.

حسنی بیان کرد: با توجه به اینکه کنفرانس بصورت تخصصی برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که هر دو سال یک‌بار نشست‌هایی را بطور مداوم برگزار کنیم.

وی، افزود: تاکنون حدود 5 پروژه برای وزارت راه مطرح شده که یکی از آنان طرح تهیه پیشنهاد رویه‌های بتنی غلتکی برای راه‌های روستایی است، زیرا با توجه به آمار‌های سال 92 در حال حاضر 80 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد، که 20 درصد راه‌ها روستایی بصورت شنی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه بتنی از نظر دوام و طول عمر، تقریبا دو برابر رویه‌های آسفالتی است تصریح کرد: تعمیر و نگه‌داری رویه‌های بتنی مقرون به صرفه‌تر از رویه‌های آسفالتی است، زیرا دوره‌های تعمیر و نگهداری آن طولانی است.




انتهای پیام/

برچسب ها: رویه بتنی ، غلتک ، راه ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار