رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

پوشاک وارداتی بلای جان تولیدات داخلی/ مالیات همچنان دغدغه اصناف است

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان گفت: رکود در بازار و واردات اجناس خارجی و نیز به فروش نرفتن تولیدات سال گذشته موجب شده تا بیش از 80 درصد کارگاه‌های تولیدی هنوز کار خود را شروع نکنند.

پوشاک وارداتی بلای جان تولیدات داخلی/ مالیات همچنان دغدغه اصناف استجواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رکود در بازار گفت: با وجود اینکه در ماه دوم سال جدید هستیم هنوز بیشتر کارگاه‌های ما مشغول به کار نشده‌اند.

وی افزود: رکود در بازار و واردات اجناس خارجی و نیز به فروش نرفتن تولیدات سال گذشته موجب به وجود آمدن این وضعیت شده است.

درودیان تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که اجناس خارجی و وارداتی قیمت پایین‌تری نسبت به تولیدات داخلی دارند.

به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان؛ افزایش مزد کارگر و سایر هزینه‌ها و نیز افزایش مالیات موجب افزایش قیمت تمام شده تولیدات داخلی شده است.

وی با انتقاد از نحوه محاسبه مالیات برای تولیدکنندگان گفت: در محاسبه مالیات به رکود موجود در بازار طی سال گذشته توجهی نمی‌شود و سال به سال مالیات دریافتی از تولیدکنندگان افزایش می‌یابد.

درودیان ادامه داد: دولت باید از تولیدکنندگان حمایت بیشتری کند. در کشورهای دیگر هنگامی که تولیدات یک تولیدکننده افزایش می‌یابد دولت تخفیفات بیشتری برای آنها قائل می‌شود در حالی که در ایران اینگونه نیست و تنها میزان مالیات دریافتی افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان افزود: با وجود اینکه در گذشته ما صادرات انجام می‌دادیم اما در حال حاضر قدرت رقابت را نیز از دست داده‌ایم و در این زمینه دولت باید بستری را فراهم نماید که برای وام تولیدکنندگان بهره کمی دریافت شود و در بحث دریافت مالیات نیز تجدیدنظر نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار