دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

واردات کالا از چین توسط سرمایه داران بزرگ/ دولت جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد

نکو گفت: قسمت اعظم واردات کالا از کشور چین توسط افرادی با سرمایه‌های کلان و به نوعی اربابان اقتصاد صورت می‌گیرد.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات گفت: در حال حاضر مشکلات ناشی از تحریم هنوز وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد.

وی افزود: البته اگر مذاکرات نتیجه بدهد و تحریم‌ها لغو شود در افزایش صادرات غیرنفتی تأثیرگذار خواهد بود.

نکو تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت باید اولویت خود را به برطرف کردن موانع و مشکلات صادرات به کشورهای همسایه بدهد و در کنار آن ظرفیت‌های فعلی را تقویت کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت باید برای وضعیت صادرات پس از لغو تحریم‌ها نیز برنامه‌ریزی نماید.
به گفته دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس نباید دولت را متهم به این کرد که کاری در این زمینه انجام نداده چرا که مقدمات آن را فراهم کرده است.

نکو در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت به کشور گفت: متأسفانه واردات محموله‌های بزرگ از کشوری مانند چین بیانگر این است که به واردات اینگونه کالاها رسمیت بخشیده شده است که می‌تواند موجب سرکوب تولیدات داخلی شود.

وی افزود: در حال حاضر همه نوع کالایی از باتری، لاستیک و پوشاک به کشور وارد می‌شود که با وجود این شرایط تولیدات داخلی ما قدرت رقابت خود را از دست می‌دهد.

نکو تصریح کرد: ورود کالا در شرایطی می‌تواند موجب رقابت شود که هم با کیفیت باشد و هم کالاهای خاصی به کشور وارد شوند و واردات این همه کالا به کشور هیچ توجیحی ندارد.

وی ادامه داد: بخشی از واردات کالا از چین توسط دولت انجام می‌شود که مربوط به طلب ایران از چین در پی فروش نفت به این کشور است در حالی که قسمت اعظم واردات توسط افرادی با سرمایه‌های کلان و به نوعی اربابان اقتصاد صورت می‌گیرد.

نکو تصریح کرد: در این بخش دولت می‌تواند ورود پیدا کند و مانع از واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی به کشور شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کالا ، واردات ، تولید ، رشد ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۴:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
تنها را جلوگیری از واردات کالاهای خارجی واشتقال زایی بالابردن ارزش پول ملی وثبات ارزش آن در طی یک دوره ده ساله ومبارزه با فساد است نه بستن مرز
آخرین اخبار