دکتر کبگانیان:

اجرای نقشه جامع علمی کشور به معنی افزایش تعداد کتاب و مقاله نیست

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه اجرای نقشه جامع علمی کشور لزوما به معنی افزایش تعداد کتاب و مقاله نیست، گفت: که با راهنمایی مقام معظم رهبری ابعاد نقشه جامع علمی کشور علاوه بر رشد متوازن همه علوم، تاکید بر اثربخشی علم در جامعه، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و تجارت دانش بنیان است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مدیران ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با حضور در دفتر امام جمعه قزوین با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با وی دیدار کردند. 

در این دیدار دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه اجرای نقشه جامع علمی کشور لزوما به معنی افزایش تعداد کتاب و مقاله نیست، گفت: که با راهنمایی مقام معظم رهبری ابعاد نقشه جامع علمی کشور علاوه بر رشد متوازن همه علوم، تاکید بر اثربخشی علم در جامعه، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و تجارت دانش بنیان است. 
 
وی اضافه ه کرد: از 224 اقدام ملی نقشه بیش از چهل درصد مربوط به اقتصاد و جامعه است و بخش مهمی از اقدامات ملی در خصوص علوم انسانی و استفاده از توان عظیم حوزه های علمیه است. 
 
همچنین حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت استان قزوین ضمن خوش آمدگویی به مدیران ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه ایجاد تمدن جهانی اسلامی درکنار خطبه و کلام مبارک امیرالمومنین قابل شکل گیری است گفت: رودخانه خروشان علم حضرت علی علیه السلام جامعه بشری را فرا گرفته است. 
 
وی با اشاره به به ظرفیت های ویژه استان قزوین گفت: از جمله این ظرفیت ها رتبه بالای قزوین در حوزه صنعتی، تنوع محصولات کشاورزی، امکان استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی، سابقه درخشان تاریخی در حوزه گیاهان دارویی و وجود سرمایه عظیم نیروی انسانی در استان قزوین است. 
 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار