کارشناس ارشد امور خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

روابط مخدوش و بیمار زوجین/ طلاق عاطفه‌ها

یک کارشناس ارشد امور خانواده گفت: آزارهای روانی همچون تحقیرها، توهین‌ها، کنایه‌ها و طعنه زدن های مستمر با عدم پیگیری و پیشگیری زوجین و بدون حضور یک نگاه کارشناسانه روابط بین زوجین را مخدوش و بیمار می کند.

نیکمنش کارشناس ارشد خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران در رابطه با روابط مخدوش بین زوجین که با تابلو طلاق عاطفی در جامعه مشهور است اظهار کرد: لازمه ازدواج داشتن صلاحیت ازدواج است که متاسفانه این صلاحیت در جامعه ایرانی از جانب نگاه خانواده که معمولا عاری از استاندارد خاص  و صحیحی است تعیین و تایید می شود. 

وی با بیان اینکه بستر رشد فرزندان به سن ازدواج رسیده بستری خالی از الگوی یک زوجیت سالم و همراه با کوله‌های خالی از اطلاعات دقیق، کسب مهارت‌ و توانمندی آنها در زمینه درک متقابل ابعاد هیجانی و عاطفی یکدیگر و بودن با غیر هم جنس است افزود: چون بعد روان مسری است، حتی اگر یکی از زوجین در درک متقابل از افکار و رفتار طرفین دچار اختلال شده باشد قطع به یقین زوجیت را مخدوش خواهد کرد. 

استاد نیک منش مدرس دانشگاه به اشاره به اینکه وقتی تعریف صحیح و استانداردی از محبت و بروز احساسات و هیجانات در فرد نهادینه نشده و فرد حس های اولیه را با محبت اشتباه گرفته و به آنها بها داده و بزرگ کند، افزود: افراد فکر می‌کنند از با هم بودن به دنبال امتناع همین حس‌های اولیه هستند وچون حس‌های اولیه به مرور خاموش میشود زندگی غیر قابل تحمل شده و فرد به مرز سردرگمی می رسد بطوری که فرد به دنبال تجربه حس اولیه، سراغ غیر هم جنس دیگر می رویم . 

نیک منش گفت: مادر و پدری که ذهنیت خش‌داری از یکدیگر دارند بطور ناخودآگاه این انزجار درونی را به فرزند هم جنس خود منتقل کرده و فرزند خود را به سوی معظلی سوق می دهند که از سن 16 سالگی به بعد او وارد بازی کثیف جذب و دفع غیر همجنس شده و از شکستن آنها لذت می برد. 

وی غیر سالم بودن تعاملات بین غیر همجنس‌ها و آزارهای روانی حاصل و شایع در جامعه را از تاثیرات مخرب روابط مخدوش و متارکه عاطفی بین زوجین دانست. 

 نیک‌منش اعلام کرد: اگر در روابط بین زوجین ، روابط آنها پذیرفته شده و از سوی یکدیگر باشد آن رابطه در سطح سلامت است در غیر اینصورت یا زندگی آنها قابل تحمل و یا غیر قابل تحمل است که اگر ترمیم صورت نپذیرفت آخرین راهکار متارکه است که باز زوجین باید آمادگی و صلاحیت متارکه را داشته باشند. 

نیک‌منش در پایان خاطر نشان کرد: آموزش خانواده‌ها و داشتن صلاحیت زوجین برای والد شدن، شروع آموزش به فرزندان از مقطع ابتدایی، حضور یک کارشناس خبره در روند رشد زندگی و به تفاهم رسیدن و همگامی نهاد خانواده و سازمان های آموزشی با بسترسازی مناسب از عوامل پیشگیری و کاهش این آسیب رو به رشد است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم رضوي
۰۹:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام.
بله متاسفانه اين إشكالات بيشتر درخانواده هاي سنتي و مذهبي بيشتر شايع است زيرا بيشتر به احاديث اكتفا كرده كه دين كامل ميشود و غيره ..
دليل ديگر اينست كه طرفين به دليل بالا بودن احساسات جنسي احساس عاشقي كرده و فكر ميكند باطرف مقابل ميتواند خوشبخت شود بدون در نظر گرفتن زبان و فهم و فرهنگ مشترك.
زندگي موفق شامل يك كلمه بنام سه ميم است.
١) مفاهمه
٢) مهر
٣) مدارا
به اميد جامعه اي بدون طلاق عاطفي و ازدواج سفيد.
آخرین اخبار