عضو شوراي مرکزي خانه کشاورز:

90 درصد کشاورزي کشور خرده‌ مالکي است

عضو شوراي مرکزي خانه کشاورز ايران گفت: حدود 90 درصد کشاورزي در کشور خرده‌ مالکي است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل کرباسي افزود: بيشترين هدررفت آب از طريق اين گروه از کشاورزان اتفاق مي‌ افتد.

وی گفت: با تجميع و يکپارچه‌ سازي زمينها ، انتقال آب لوله به مزارع و استفاده از روش‌هاي آبياري نوين و تغيير الگوي کشت با کاشت گياهان و محصولات کم آب مي‌توان از تشديد بحران آب جلوگيري کرد.

عضو شوراي مرکزي خانه کشاورز ايران افزود: با تصفيه فاضلاب خانگي و صنعتي حدود 80 درصد آب به چرخه مصرف در کشاورزي و صنعت برمي‌گردد و کمک بزرگي به صرفه‌ جويي آب و برداشت کمتر از سفره زيرزميني مي‌ شود.

کرباسي همچنين گفت: سطح آب‌ هاي زيرزميني دشت نيشابور به علت وجود چاه‌ هاي غير مجاز و برداشت‌ هاي بي‌ رويه در آستانه بحران قرار دارد و دشت نيشابور بعد از دشت مشهد بحراني‌ ترين دشت خراسان رضوي است.

او افزود: براي نجات دشت نيشابور هنوز دير نيست، اگر همه در بخش‌ هاي مختلف از جمله کشاورزي، صنعت، مصارف خانگي و شهرداري در فضاي سبز به وظايف و مسئوليت‌ هاي خود به طور جدي و هماهنگ عمل کنند مي‌توان به نجات دشت نيشابور اميدوار بود.

کرباسي ادامه داد: خراسان رضوي بيش از  45 هزار هکتار کشت زراعي و بيش از 18 هزار هکتار باغ‌ هاي ميوه و پسته و مزارع زعفران دارد  و دشت نيشابور  نيز 11 درصد توليدات بخش کشاورزي در استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گیاه ، کشت ، الگو ، آب ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۰:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرابيشترمصالح ساختمانى توليدنميكنيم؟
آخرین اخبار