رییس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انفجار ماشین‌های دست‌ساز مسابقات دانش‌‌آموزی/حال دانش‌آموزان آسیب دیده رضایت بخش است

تقی زاده گفت: دیروز در حاشیه مسابقه دانش‌آموزی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) دو دانش‌آموز آسیب دیدند و این مسابقه ناتمام ماند.

عباس تقی‌زاده، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با  خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: در حاشیه مسابقات رسمی کمیکار که پنج شنبه در استان کرمان برگزار گردید دو ماشین شیمیایی دست‌ساز که استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود آتش گرفت.
 
وی ادامه داد: ماشین‌های دست ساز دانش‌اموزان باید قبل از مسابقات تست رسیدگی می‌شد، اما این دو ماشین در اختیار داوران قرار نگرفته بود و استاندارد لازم را نداشته لذا اگر داوران پیش از مسابقه از شرایط این دو ماشین آگاه می‌شدند اجازه شرکت به آن‌ها در مسابقات را نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه مسابقات ماشین‌های شیمیایی کمیکار در دبیرستان پسرانه علامه حلی کرمان در حال پیگیری بود، ادامه داد: این ماشین‌های دست ساز و مدل‌های آزمایشگاهی در ابعاد 20 تا 30 سانتی‌متر طول و کمتر از 10 سانتی‌متر ارتفاع هستند که بر اثر واکنش شیمیایی داخلشان حرکت می‌کنند دو دانش‌اموز ماشین‌های شیمیایی دست ساز خود را بدون هماهنگی با داوران وارد مسابقه نموده که به علت شرایط غیر استاندارد آتش می‌گیرند و با پای دو دانش‌آموز برخورد می‌کنند. 

وی اظهار داشت: یکی از دانش‌آموزان آسیب دیده از ناحیه پاشنه پا و دیگری از ناحیه انگشت پا بلافاصله توسط نیروهای اورژانس 115 مستقر در محل مسابقه به بیمارستان مهرگان استان انتقال داده شده‌اند و اقدامات درمانی لازم برای آن‌ها صورت گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یکی ازشرکت کنندگان
۱۲:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
من ودوستانم درانتظاررسیدن لحظه ی مسابقه ی خود بودیم که داوران و مسعولین مسابقه گفتندکه همه ی شرکت کننده گان کاری انجام ندهندتاجوایز بچه های یتیم داده شود اما دو دانش اموز بدون توجه ماشین را سوخت گیری کردنندواسیب دیدند در حالی که داوران هنوز سوخت انها را سوال نکردند و اجازه ی سوخت گیری ندادند و انفجار رخ داد مقصر خودشان بودنند
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۹:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
اصلا دو دانش آموز آسیب دیده از شرکت کنندگان مسابقه نبودند !!!!!!!!! و ازبخت بد کنار آبخوری داشتن آب می خوردن آیا شما واقعا از شرکت کنندگان مسابقه بودین ؟؟؟؟؟؟
Germany
یکی از هملاسی های آن دو دانش آموز
۲۱:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به اطلاع شما میرسانم که طبق آخرین اطلاعت این جانب از هم کلاسی خود دو انگشت مقطوع پای وی ، پیوند خورده و در حال بهبودی است و فقط انگشت شست پایش از دو ناحیه شکسته و باید دوباره جراحی شود.
پای دانش آموز دیگر نیز به شدت آسیب دیده ولی قطع شدن بخشی از آن در کار نیست.
این دو دانش اموز در تاریخ های 13 و 15 اردیبهشت ماه دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

یکی از هملاسی های آن دو دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۲۰:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام . اگر از الان که دانش آموز هستند جلوی کارهای سر خود گرفته نشود بعدها فاجعه بدتری رخ میدهد . به نظر من مدیر برگزاری مسابقه باید بازداشت و در صورت امکان خسارت وارده از ایشان و سایر متخلفین گرفته شود . با تشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ایمان
۱۴:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
این چه عکسیه !!!!
یهو می اومدید انفجار هسته رو می گذاشتید...
آخرین اخبار