ابتکار در واکنش به شکارهای بی رویه اتباع بیگانه در کشور:

پروانه شکار با موازنه طبیعت و معیشت مردم صادر می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به سرعت انقراض گونه‎های حیات وحش و خشک‎سالی، سال گذشته ممنوعیت شکار را اعلام کردیم و پروانه شکار بر اساس موازنه طبیعت و معیشت مردم صادر می شود.

پروانه شکار با موازنه طبیعت و معیشت مردم صادر می‌شود«معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست معاون حقوقی رئیس جمهور با خبرنگاران به خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره شکارهای بی رویه اتباع بیگانه در کشور گفت: آیین نامه‌ای وجود دارد که بنابر آن، اتباع خارجی اجازه دارند در کشور شکار کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه شکارها عمدتا از سوی شیوخ عرب انجام می‎گرفت، تصریح کرد: در سال 81 و 82 آیین نامه‌ای به تصویب رسید که سبب شد یک مقابله کلی با شکارهای بی رویه صورت گیرد و توانست جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه در سال گذشته تعداد زیادی از پرندگان شکار شده از متخلفان ضبط شد، بیان داشت: متاسفانه این آیین نامه هیچگاه جنبه اجرای پیدا نکرده است.

وی با انتقاد از اینکه در این خصوص عده‎ای بدنبال فضاسازی هستند، اظهارداشت: عده‌ای این آیین نامه را پیدا کرده و به عنوان یک اشکال و ایراد مطرح می‌کنند.

ابتکار اضافه کرد: در سال گذشته اصلا مجوزی برای شکار داخلی و خارجی صادر نکردیم و شکار ممنوع بود، مگر برای پرندگان آن هم برای معیشت مردم که سازمان محیط زیست مجوز صادر کرده است.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها، مجوز شکار برای اتباع خارجی وجود دارد چرا که برخی کشورها از این طریق به دنبال کسب درآمد هستند. اما متاسفانه در یک دوره‎ای نسبت به این موضوع در کشور ما بی توجهی شد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‎های گذشته سرعت انقراض گونه‎های حیات وحش زیاد شد و خشکسالی نیز مزید بر علت بوده، سال گذشته ممنوعیت شکار اعلام کردیم، البته بر اساس موازنه طبیعت و معیشت مردم پروانه شکار صادر می‎شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار