مذاکرات سنگین نیویورک برای دستیابی به پیش نویس "توافق برجام" ادامه دارد

معاونان وزیر امور خارجه روز شنبه هشت ساعت همراه با معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر روی پیش نویس متن توافق جامع کار کردند.

مذاکرات سنگین نیویورک برای دستیابی به پیش نویس
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ امروز سومین روز مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک است و به طور متوسط در هر روز هشت ساعت مذاکره بر روی واژه‌ها انجام شده است.

همزمان با جلسات معاونان، تیم کارشناسی فنی و حقوقی ایران و 1+5 هم به سرپرستی «حمید بعیدی نژاد» و «استفان کلمنت» بر روی ضمائم کار می‌کردند.

شایان ذکر است؛ امروز، مذاکره‌‌ای نخواهد بود و جلسات رایزنی و مشورت‌های داخلی برگزار خواهد شد.

«سیدعباس عراقچی» در روز گذشته با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان ایران یک «کار سنگین دو ماهه را شروع کرده‌اند»، افزود: هدف ما این است که ظرف چند روز اینده به پیش نویس توافق جامع برسیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران رسیدن به پیش نویس تفاهم را «کاری سختی» خواند و گفت: به طور حتم این اولین پیش نویس پر از موارد اختلافی و پرانتر خواهد بود که باید بعدا در مورد انها تصمیم گیری شود. 

عراقچی گفت: این پیش نویس شامل ضمائمی خواهد بود که کار بر روی آن را هم کارشناسان شروع کرده‌اند و روی جزئیات بحث می‌شود.

گفتنی است؛ عراقچی و روانچی معاونان وزیر امور خارجه از روز پنج شنبه در نیویورک نگارش متن توافق جامع را با هلگا اشمید به نمایندگی از 1+5 شروع کردند.

قرار است تا حد امکان این مذاکرات در نیویورک ادامه یابد و پس از آن دورهای آتی مذاکرات در اروپا انجام خواهد شد، ضمن این که آنچه تاکنون توافق شده، ادامه مذاکرات در نیویورک تا روز سه شنبه است و زمان و مکان دور آینده مذاکرات هنوز مشخص نیست.

گفتنی است؛ پیش از این، نگارش متن با مذاکره عراقچی و روانچی و اشمید روز دوم اردیبهشت در وین آغاز شده بود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
راد
۱۴:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
در توافقات هسته ای حرفی از شهدای هسته ای هم میشود؟!؟
آخرین اخبار