سیدافقهی در گفت‌‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

بحران یمن را چه کسی باید بشکند؟/ سازمان ملل ریاکارانه و منافقانه اعلام می‌کند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مردم یمن هم سازمان ملل را خوب شناخته‌‌اند و روی پای خود ایستاده‌اند، ولی این دلیل نمی‌شود که در قبال جنایاتی که علیه آن‌ها می‌شود، سکوت کنند.

به‌گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، جنبش انصار‌الله یمن با ارسال نامه‌ای به "بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل نسبت به اتمام ذخیره سوخت بیمارستان‌ها و متوقف شدن خدمات آنها طی ساعات آینده هشدار داد.
 
اداره روابط خارجی جنبش انصارالله یمن با ارسال نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل، جنایت‌های عربستان علیه یمن و پیامدهای محاصره این کشور را تشریح کرده‌است.
 
در این نامه تاکید شده‌است که میزان سوخت باقی مانده در اغلب بیمارستان‌های یمن که مملو از هزاران زخمی و بیمار است تا ساعت آینده به‌پایان خواهد رسید.
 
همچنین در این نامه به تعدادی از جنایت‌های عربستان علیه یمن همچون بمباران منطقه مسکونی "حی سعوان" در صنعا که باعث کشته شدن ده‌ها شهروند شد و ادامه اقدامات تجاوزکارانه علیه مردم در استان صعده، اشاره شده‌است.
 
جنبش انصار الله از سازمان ملل خواسته است تا در این بحران نقش فعال و سازنده‌ای را ایفا کرده و اقدامات تجاوزکارانه عربستان علیه ملت محاصره شده یمن را متوقف کند.
 
این در حالی است که "یوهانس فاندرکلاو" هماهنگ کننده امور بشردوستانه در یمن نیز از پایان یافتن سریع ذخیره مواد سوختی و غذایی در یمن طی چند روز آینده و فروپاشی تأسیسات زیربنایی این کشور خبر داد.
 
وی تاکید کرده است که خدمات بهداشتی، آب و غذایی که هم اکنون به مردم ارائه می شود، به‌دلیل نرسیدن سوخت در آستانه توقف کامل قرار گرفته است و این مسئله باعث بروز فاجعه انسانی بزرگ‌تری خواهد شد.
 
در همین‌راستا "سید‌هادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در قطعنامه‌ای که "تحت عنوان جنگ یمن" به شماره 2216 با پیشنهاد برخی از کشورهای عربی و تأیید برخی از دولت‌های اروپایی در سازمان ملل مصوب شده، یکی از بندها، مسئله امدادرسانی و کمک‌های انسانی، دارویی و غذایی به مردم آواره و مناطق آسیب‌دیده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: این بند در قطعنامه‌ای است که خود سعودی‌ها و برخی از کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس پیشنهاد داده‌اند و تصویب کرده‌اند، ولی متأسفانه آن‌ها برخلاف قطعنامه‌ی پیشنهادی خود عمل می‌کنند.
 
وی گفت: آنها تمام مراکز دارویی، انبارهای غذا، سیلوهای گندم، مراکز تجاری، مناطق مسکونی وحتی ورزشگاه‌ها و بنادر را محاصره و فرودگاه‌ها را بمباران می‌کنند تا هواپیماهای صلیب‌سرخ یا دیگر هواپیماهایی که از کشورهای یاری‌دهنده کمک می‌‌کنند، نتوانند فرود آیند.

سیدافقهی بیان کرد: ما شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا هواپیمای حامل موادغذایی، دارویی و زخمی‌ها( که در انفجار تروریستی القاعده در یکی از مساجد صنعا زخمی شده بودند و در تهران تحت معالجه قرار داشتند را به کشور خود باز گردانند) را در فرودگاه صنعا فرود آورد، ولی باند این فرودگاه توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شد و به هواپیمای ما اجازه فرود ندادند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: هدف سعودی‌ها در یمن این است که مردم این کشور را به ستوه آورند و خسته کنند تا شاید به زعم خودشان بتوانند، آن‌ها را علیه انقلابیون، انصارالله و ارتش یمن به قیام وادارند، ولی این حملات بیشتر موجب انسجام مردم یمن علیه تجاوز وحشیانه عربستان شده است.
 
وی ادامه داد: ما چگونه می‌توانیم، توقع داشته باشیم که سعودی‌ها، براساس همین قطعنامه 2216 اجازه دهند، کریدورها یا گذرگاه‌های انسانی از طریق دریا یا هوا باز شود.
 
سیدافقهی اضافه کرد: مردم بی‌گناه یمن که در جنگ سهیم نیستند، کودکان شیرخوار ، زنان و مردان سالمند که گناهی نکرده‌اند.

این کارشناسی سیاست‌خارجی اظهار داشت: متاسفانه کارشکنی‌های عربستان سعودی مورد تأیید سازمان ملل قرار می‌گیرد و برای خالی نبودن عریضه، بان‌ کی‌مون ریاکارانه و منافقانه اعلام می‌کند وضع یمن به حد بحران رسیده‌ است.
 
وی گفت: بحران یمن را چه کسی باید بشکند، شما(سازمان ملل) چطور برای حمله به یمن قطعنامه صادر می‌کنید ولی برای کمک‌های انسان‌دوستانه نمی‌توانید کاری انجام دهید و عربستان را محکوم کنید.
 
سیدافقهی تأکید کرد: سازمان ملل در اختیار آمریکا و اسرائیل و قدرت‌های بزرگی‌ است که ضد‌ملت‌ها همواره حرکت می‌کنند و این اولین بار نیست که این سازمان چنین جنایتی را در حق مردم یمن انجام می‌دهند، آنها در قبال مردم فلسطین نیز سکوت کرده‌اند.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: الان 63 سال است که اسرائیل به مردم فلسطین ظلم می‌کند و سازمان ملل و شورای امنیت کجا هستند.
 
وی بیان کرد: همین شورای امنیت بود که علیه جمهوری اسلامی ایران چندین قطعنامه  تحریم و محاصره اقتصادی صادر کرد و در حال حاضر هم ما درگیر مسئله رفع تحریم‌هاست.
 
سیدافقهی گفت: آن‌ها بی‌خود و بی‌جهت ما را به‌سبب جرمی که به‌مرتکب نشده‌ایم(در آینده شاید بمب تولید کنند)  تحریم می‌کنند، این وضعیت سازمان ملل است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم یمن هم سازمان ملل را خوب شناخته‌اند و روی پای خود ایستاده‌اند، ولی این دلیل نمی‌شود که در قبال جنایاتی که علیه آن‌ها می‌شود، سکوت کنند و باید فریاد خود را به گوش افکار عمومی جهان برسانند و نشان دهند که این سازمان ملل و دیگر سازمان‌های جهانی آلت دست استکبارگران است و نمی‌گذارند مردم به حق خودشان برسند.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: سازمان ، ملل ، بحران ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
ال سعود داعشی اسراییلی میخواهد مقاومت ملت بزرگ یمن را بشکند و با فشار بیشتر ال سعو به سقوط نزدیکتر میشود
آخرین اخبار