مدیر حوزه علمیه نبی اکرم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ام داوود فرزندش را با این دعا از اعدام نجات داد/دعای ام داوود بهانه‌ای برای دور شدن از هیجانات دنیا

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: دعای ام داوود بسیار مجرب بوده به طوری که برای برآورده شدن حوایج و آزادی فرزندان از زندان‌های حاکم ستمگر موثر بوده و این دعا نوعی تزکیه نفس و تهذیب روح است.

حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به دعای ام داوود اظهار داشت: دعای ام داوود یکی از دعاهای بسیار مجربی است که شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان و همچنین شیخ طوسی درکتاب مصباح از فضیلت‌های این دعای ارزشمند ذکر کرده‌اند.

وی بیان کرد: این دعای زیبا برای دفع مشکلات، سختی‌ها و شدائد، برآورده شدن حاجات و همچنین آزاد کردن اسرا از زندان‌های ستمگران سفارش ویژه‌ای شده است.

دعای ام داوود بهانه‌ای برای دور شدن از هیجانات دنیا/ ام داوود فرزندش را از اعدام با این دعا نجات داد

مدیر حوزه علمیه نبی اکرم(ص) افزود: مراسم ام داوود با اقامه نماز ظهر و عصر روزه داران در روز 15 رجب شروع شده و با قرائت 100 مرتبه سوره حمد، 100 مرتبه سوره توحید، 10 مرتبه آیة الکرسی و همچنین سوره بنی اسرائیل ادامه‌ می‌یابد و در آخر دعای ام داوود که در آن اسامی فرشتگان و پیامبران الهی آمده خوانده می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: در زمان امام صادق(ع) مادری که فرزندش به نام داوود در زندان حاکمان ستمگر زمان گرفتار شده و قرار بود اعدام شود و به همین خاطر مادرش به نزد امام صادق (ع) آمده و به ایشان متمسک شده و امام صادق (ع) این دعا را به این مادر آموزش داده و فرزندش از زندان نجات پیدا کرد.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: برای انجام دعای ام داوود انسان باید به یک جای خلوت و دور از مشغله‌های دنیوی رفته سپس به وی و مناجات با خدای خویش بپردازد و بهتر است که این دعای بسیار مجرب در مکان بی سقف خوانده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.