مشاور وزیر در امور مامایی خبر داد

برپایی سامانه مامایی جهت شناسایی ماماها/تربیت دکترای مامایی/افزایش حق‌الزحمه ماماها در طرح پزشک خانواده

دکتر نجمه تهرانیان گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که برای شناسایی ماماها در دست اقدام است بر پایی سامانه مامایی، همچنین تربیت دکترای مامایی و افزایش حق الزحمه ماماها در طرح پزشک خانواده است که در دست اجراست .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نجمه تهرانیان مشاور وزیر در امور مامایی در برنامه روز جهانی ماما گفت: یکی از عمده ترین مشکلات ماماها برنامه عقد قرار داد با بیمه ها است ولی طی این سالها پیشرفت های خوبی انجام شده که امیدواریم با توجه به کتاب تعرفه خدمات سلامت و پیاده شدن این تعرفه‌ها شاهد عقد قرار داد بیمه ها با ماماها باشیم. 

تهرانیان ادامه داد: سیستم نظام ثبت مامایی در کشور هم از دیگر برنامه‌هایی است که برنامه‌ریزیش‌انجام شده و در صدد هستیم سالانه دوره‌هایی برای ماماها گذاشته شود و افرادی که بهترین‌ هستند برگزیده شوند. 

وی اشاره کرد: یکی از معضلات ماماها که در پی رفع آن هستیم 5 سال بخشودگی است که در حال حاضر موضوع باید در هیئت دولت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تامین بودجه می‌تواند عملیاتی شود. همچنین بانک اطلاعاتی ماماها برای ساماندهی ماماهی که بیکار هستند با دستور وزیر برپا خواهد شد که این سامانه در جهت شناسایی و اشتغال ماماها است. 

تهرانیان از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت برای ماماها گفت: 50 برنامه آموزش مداوم در قالب برنامه‌های کوتاه و بلند مدت، استقرار اعضای هیئت علمی در بالین مادران همچنین ضرورت تصویب شورای دکترای مامایی که در سال 93 انجام شد و ابلاغیه آن در سال 94 انجام می‌گیرد که این کار در جهت ارتقا کیفیت زایمان طبیعی انجام می‌گیرد.

وی در پایان اشاره کرد: افزایش میزان حق‌الزمه دریافتی مصوب و اجرایی شدن آن برای ماماهایی که در طرح پزشک خانواده  و مستقر در روستاها هستند انجام خواهد گرفت. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم نادری
۱۰:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید
آخرین اخبار