نامه بیش از 350 تن از دانشجویان و نخبگان مقاطع کارشناسی تا دکتری دانشگاه صنعتی شریف به رئیس جمهور؛

خواسته صریح رهبری نظام را با هر هزینه‌ای پیگیری می‌کنیم/ اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کنید

جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا هرچه زودتر اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کنند.

خواسته صریح رهبری نظام را با هر هزینه ای پیگیری می کنیم/ اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کنیدبه گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا هرچه سریع‌تر اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِنْ يُريدُوا أَنْ يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ (آیه 62 سوره مبارکه انفال)
 
جناب آقای دکتر روحانی
با سلام
رهبر معظم انقلاب در سخنان روز اول فروردین دولت و ملت را به همدلی و هم زبانی فراخواندند. این فراخوان بیش از آنکه جلوه نمادین و دستوری داشته باشد به عنوان یک سرمایه اجتماعی برگرفته از مردم سالاری دینی است.

مردم سالاری دینی بلندترین آرمان سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران و راه فلاح و نجات ملت ایران است، این سرمایه باید پاس داشته شود چرا که مسئولین و مردم در جمهوری اسلامی ایران یک روح در دو کالبد هستند و دولت خادم است و مردم کارگزار هستند. دولت خود را جدا از مردم نمی‌بیند، آنجا که مطالبه مردم باشد دولت موظف است رفتار خود را در راستای خواست مردم تنظیم کند.

یکی از مطالبات دیروز و امروز و در واقع همیشه مردم ایران اسلامی شفافیت در رفتار مسئولین در تمام قواست. دانشجویان به عنوان نمایندگان ملت رفتار خود را در این راستا تنظیم کرده و آگاهی مردم را هدف خود قرار داده‌اند. جنبش دانشجویی در این راه بعضا هزینه داده است و اگر لازم باشد باز هم هزینه می‌دهد چرا که رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان می فرمایند که نباید از سرزنش ها و برخوردهای زننده بیمناک شوید. تاریخ انقلاب اسلامی چه در طول جنگ تحمیلی و چه در مسائل داخلی، ثابت کرده که دانشجویان در هر شرایطی حاضرند برای حفظ آرمان های نظام اسلامی و انقلاب در میانه میدان حضور یابند و در این راه تمام همت خود را بکار بسته اند.

امروز در یکی از مهمترین پیچ های مسیر حرکت انقلاب اسلامی، امتحان بزرگی در برخورد با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به وجود آمده است. دشمن، نیروهای خود را در تمام کمینگاه‌ها گذاشته است و آخرین تیر ترکش خود را که تحریم اقتصادی بوده با تمام قوا شلیک کرده است. به تصریح رهبر معظم انقلاب اگر مردم ما از این گردنه عبور کنند دیگر استکبار توانی برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی نخواهد داشت. دانشجویان نیز در این گردنه، نظام جمهوری اسلامی و رهبر بزرگ انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و هر تلاشی که بتوانند انجام خواهند داد.

ما، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، در پیگیری شفافیت، لحظه ای کوتاه نخواهیم آمد، از اوایل امسال که بیانیه لوزان مطرح شده است نیز پیگیر همین آرمان هستیم چرا که دانستن را حق مردم می‌دانیم، و در تفکر انقلابیِ اسلامی، ارزش و اهمیت چیزی برابر با ارزش و اهمیت مردم نیست.

مقام ولایت امر مسلمین در دیدار مداحان تاکید کردند که جزئیات مذاکرات باید در اختیار مردم قرار بگیرد. جناب آقای دکتر صالحی نیز مطرح کردند که رهبر انقلاب مطالبه انتشار فکت شیت ایرانی را داشته‌اند. همچنین کشورهای دشمن ما در مذاکرات نیز فکت شیت خود را منتشر کردند. بنابراین مطالبه دانشجویان در این زمینه برای انتشار جزئیات کاملا به حق است. اگر چه عده ای آنچنان که خود می‌گویند انتشار فکت شیت را به صلاح ندادند اما دانشجویان تا تحقق این خواسته محکم ایستاده‌اند.

اگر محتوای مذاکرات آنچنان که دولت می‌گوید عزتمندانه است چه باکی از انتشار جزئیات وجود دارد؟ آیا غیر از این به ذهن متبادر می‌شود که ممکن است برخی از موارد در ادامه راه به عنوان مبنای مورد نظر تحت فشار دشمن تغییر یابد؟ دانشجو باید بداند که جزئیات مذاکرات صرفا در حیطه مسائل هسته‌ای است و در هیچ موضوع دیگری وارد نشده است چراکه با سخنانی نظیر "رفع کدورت در همه زمینه‌ها" به جد، دل دانشجویان دلسوز نظام به لرزه درمی‌آید و خود را در مقابل سیل نگرانی‌ها می‌یابند.

حرکت دانشجویان شیرازی نیز بر همین اصول استوار بوده است که متاسفانه با سیل بی مهری‌ها مواجه شده است و اقدامات نابجایی نسبت به آنان که هدفی جز دلسوزی و انجام مطالبه خود از ریاست محترم جمهور نداشته‌اند، صورت گرفته است، دولت محترم باید در پی پاسداشت جایگاه خود و تایید اصول، به وضوح دستگیری جوانان شیرازی را محکوم و خاطیان را مورد پیگرد قرار دهد، چنانکه اتفاقات مشابه در شیراز با محکومیت مسئولین همراه شده است. حالا وقت آن است که ثابت شود که دولت، حامی جوان دانشجو است چنان که همه وجود خود را خالصانه در اختیار کشور قرار داده است و میدانی برای مجاهدت می‌خواهد.

ما، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، بر اساس فرمایش رهبر انقلاب به صورت جدی جهت تحقق مطالبه خود ایستاده‌ایم. و درپایان دوباره یادآور می‌شویم که دولت باید برای بطلان یاوه گویی‌های منتشرشده در فکت شیت آمریکا و فرانسه، اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کند.

والسلام علی من اتبع الهدی
 
اسامی امضاء کنندگان نزد باشگاه خبرنگاران محفوظ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار