تویسرکانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

ارائه قانون ثبت اختراعات به مجلس / 80 درصد اسناد کاداستری در 3 روز صادر می شود

رئیس سازمان ثبت اسناد درباره روند صدور اسناد کاداستری گفت: بیش از ۸۰ درصد اسناد کاداستری برای متقاضیان در مدت ۳ روز صادر شده است.

ارائه قانون ثبت اختراعات به مجلس / 80 درصد اسناد کاداستری در 3 روز صادر می شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امسال در جهت اجرای فرامین رهبری در راستای کسب اقتصاد مقاومتی و با هماهنگی سازمان جهانی مالکیت معنوی توانستیم دسترسی سریع و رایگان صاحبان فکر و اندیشه به منابع اختراعات در سراسر دنیا صورت گیرد در واقع آنها دسترسی سریع به بانک اطلاعاتی خواهند داشت. 

وی افزود: بر همین اساس مقرر است کارشناسانی از سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران حاضر شود و آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص مشکلات برخی از صاحبان ملک در خصوص دریافت اسناد مالکیت گفت: ما در شهرستان‌ها در بحث صدور سند مشکلی نداریم اما در شهرهای بزرگ 20 درصد از متقاضیان در بحث صدور سند به مشکل برخورد می‌کنند چراکه هنوز در برخی از موارد از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌شود اما ما در تلاش هستیم تا سیستم‌های قدیمی را به روز کنیم.

وی ادامه داد: آمار حکایت از این است که 80 درصد متقاضیان صدور سند کاداستر طی سه روز سندشان را دریافت می‌کنند و با هیچ مشکلی مواجه نیستند و ما تلاش می‌کنیم در تمام موارد مشکلات را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: تاکنون به 350 هزار تقاضا در بحث صدور اسناد مالکیت رسیدگی شده است.

تویسرکانی در پایان همچنین در خصوص جلسه خود با اعضای کمیسیون قضایی مجلس گفت: از آنجایی که دوره اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد لازم بود این قانون دائمی شود. به همین جهت کمیسیون قضایی وقت فوق‌العاده‌ای گذاشت و با حضور ما بررسی‌ها انجام شد که امیدواریم این قانون به سرعت برای دائمی‌شدن به صحن مجلس برود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قانون ، مجلس ، اختراعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار