برنامه پژوهشگاه صنعت نفت در نمايشگاه بيستم تشریح شد؛

رونمایی دو زير پورتال پرديس‌های انرژی و محيط زيست و بالادستی

رییس پژوهشگاه صنعت نفت، از امضاء چندین تفاهم نامه و قرارداد متقاضی محور با طرف‏‌های همكار در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: از محصولات، خدمات، دانش فنی و فناوری‌های جديد با تمركز بر بازاريابی معرفی و رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا کاتوزیان، با اشاره به همسویی ماموريت‌هاي پژوهشگاه با سیاست‏های کلان و برنامه‌هاي وزارت نفت در حل فناورانه مشكلات اين صنعت گفت: این مرکز امسال گزیده‌ای از دستاوردهای فناورانه خود را با رویکردی نوین در 4 بخش، پروژه‌هاي توسعه‌اي- كاربردي، ليسانس‌ها و دانش‌هاي فني، خدمات و محصولات با تمركز بر بازاريابي و بخش ويژه نگهداشت و توسعه فناورانه مخازن براي تبيين نقشه راه پژوهشگاه در نقش آفريني در اين طرح مهم ملي در بيستمين نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

رييس پژوهشگاه در ادامه افزود: رونمايي از راهبردها و ماموريت‌ها و برنامه‌هاي پژوهشگاه كه به تاييد هيئت امنا رسيده، محصولات و خدمات جديد تجاري شده، طرح‌ و پروژه‌هاي ملي نظير فناوري نمک زدا ، فناوري نانو سيالات حفاري و مديريت خوردگي بخشي ديگر از اقدامات اين مركز در ايام نمايشگاه استو همچنين حدود 70 محصول، خدمات، طرح، پروژه‌هاي كاربردي و توسعه‌اي و دانش فني در اين رويداد مهم معرفي خواهد شد.

كاتوزيان با اشاره به رونمايي از پورتال پرديس‌هاي بالادستي و انرژي و محيط زيست در ايام نمايشگاه گفت: اين پورتال به معرفي كامل اين دو پرديس پرداخته و اطلاعاتي نظير زمينه‌هاي تحقيقاتي، طرح‌هاي شاخص، خدمات و محصولات،‌ فرصت‌هاي همكاري،‌ دانش هاي فني و پتنت‌ها و راه‌حل‌هاي صنعتي را ارايه مي‌دهد و پورتال اصلي به عنوان اولين پايگاه اينترنتي چهار زبانه حوزه انرژي محسوب مي‌شود.

وی با اشاره به برنامه پژوهشگاه در تجاري‌سازي برخي از فناوري‌هاي خلق شده از طريق شركت‌هاي دانش بنيان در حوزه‌هاي مختلف گفت: در سال 93 پژوهشگاه موفق به ثبت 2 شركت انشعابي تحت عناوين " تامين صنعت سامان در حوزه كاتاليست، حلال‌ها و پليمرها" و " گسترش نانو فناوري زاگرس ايرانيان در حوزه نانو فناوري و صنايع پيشرفته" شد و همچنين پژوهشگاه در اين نمايشگاه در نظر دارد سومين  و چهارمين شركت دانش بنيان خود را در حوزه‌هاي طراحي و مهندسي و جي تي ال معرفي كند.

كاتوزيان خاطر نشان كرد شركت تامين صنعت نفت سامان انرژي اخيرا با  اخذ تاييديه معاونت علمي فناوري رياست جمهوري به عنوان اولين شركت دانش بنيان در صنعت نفت ايران مطرح شده است.
 
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در تشريح برنامه هاي جانبي اين مجموعه در نمايشگاه بيستم گفت: طرح استفاده مجدد عملياتي از پساب‌های املاح بالا در صنايع فرآيندی، مدل‌هاي پيش‌بيني آلودگي هوا براي شبيه‌سازي پراكنش آلاينده‌ها و ارزيابي وضعيت آلودگي هوا، توسعه فناوری‌های نوین جهت کاهش وحذف آلاینده های زیست محیطی در صنعت نفت، طرح توسعه فناوري‏هاي جديد مرتبط با تصفيه آب و پساب واحدهاي نمك‏زدايي صنايع بالادستي، طرح توسعه فناوری‌های زیستیپاک‏سازی خاک و آب زیرزمینی آلوده به هیدروکربن و طرح پژوهشي سامان‏دهي وضعيت رنگ‌ها و سيستم‌هاي پوششي سطوح اتمسفريك واحدهاي عملياتي به عنوان مهم‌ترين پروژه‌هاي كاربردي توسعه‌اي پرديس انرژي و محيط زيست اين مركز در اين نمايشگاه است.

کاتوزیان با اشاره به لزوم توليد نرم افزارهاي بومي گوناگون براي شبيه‌سازي رفتار مخازن كشور اظهار داشت: پرديس بالادستي پژوهشگاه با ارايه نرم افزارهايي نظير شبيه‌ساز مخزن پارس(PRS)،پیش‌بینی میزان تشکیل آسفالتین پارس(PAPSim)، مدل‏ساز حوضه‌های رسوبی پارس(PBM-1D)، نرم‏افزار مديريت چاه پارس(PWM) و نرم‏افزار تخمین¬گر حجم مخزن (PRVean)  در اين نمايشگاه حاضر خواهد شد.

وي در ادامه افزود: پرديس پايين دستي پژوهشگاه صنعت نفت با ارايه دستاوردهايي نظير توسعه دانش فني فرآيند ككينگ تاخيري براي توليد كك آندي، اولین فناوری شیرین‏سازی گاز، كاتاليست آروماتیک‏سازی، كاتاليست ریفورمینگ نفتا، توليد نانوسيالات انتقال حرارت، بازيافت بخارات بنزين براي جايگاه پمپ بنزين حضور فعالي در اين دوره از نمايشگاه خواهد داشت.

در حاشیه این نمایشگاه به منظور رفع نیاز‏های پژوهشی و تحقیقاتی صنعت و واحد‏های عملیاتی چندین تفاهم‌نامه‏ و قرارداد در غرفه پژوهشگاه با دیگر شرکاء امضاء خواهد شد. 

گفتنی است؛ پژوهشگاه صنعت نفت در بيستمين نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار "خلق فناوري، توسعه پايدار"  با هدف  بازاريابي از 16 لغایت 19 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‏های تهران در سالن 9-8 شرکت می‏‌کند.

شايان ذكر است پژوهشگاه صنعت نفت  از روز 16 تا 19  ارديبهشت ماه سال جاري در سالن 9-8 غرفه 142 پذيراي علاقه‌مندان به حوزه فناوري‌هاي مرتبط با صنعت نفت خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار