در صورت تامین منابع مالی؛

خط ششم سراسری تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اجرای قطعه دوم از خط ششم سراسری به طول ٦٠٠ کیلومتر در حال انجام است و این قطعه تا پایان سال ٩٤ به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، علیرضا غریبی با بیان این که هم اکنون این خط لوله از عسلویه تا اهواز ساخته شده است به خبرنگار شانا گفت: عملیات اجرایی ساخت این خط لوله به طول ٢٠٠ کیلومتر از اهواز تا دهکلان نیز در حال انجام است.
 
غریبی افزود: این خط لوله به دلیل انشعاب خط صادرات گاز به عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که این پروژه در زمان تعریف شده پایان یابد.
 
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، ورود سرمایه گذار جدید که یکی از بانکهای خصوصی است و تزریق منابع مالی جدید شاهد شتاب در ساخت این خط خواهیم بود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، هم اکنون عملیات اجرای انشعاب خط لوله ١٣٠ کیلومتری صادرات گاز به عراق نیز در جریان است.
 
غریبی تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی، این خطوط تا پایان سال ٩٤ به بهره برداری می رسند.
 
به گزارش شانا، خط ششم سراسری، از پارس جنوبی آغاز می شود و پس از گذر از استان خوزستان، در استانهای لرستان، ایلام و کرمانشاه ادامه می یابد و در نهایت به دهکلان می رسد.
 
بر پایه این گزارش، این خط لوله پس از دزفول به کوهدشت می رسد و پس از آن ١٢٠ کیلومتر تا بیستون امتداد می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار