آخرین تحولات یمن؛

سخنگوی جنبش انصارالله استقرار نیروهای سعودی در یمن را تکذیب کرد

سخنگوی جنبش انصارالله، اخبار مربوط به استقرار نیروهای عربستان سعودی در شهر جنوبی "عدن" را تکذیب و اعلام کرد اخبار منتشره در این خصوص صحت ندارد.

ورود نیروی زمینی عربستان به یمن
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع محلی از ورود نیروی زمینی ائتلاف عربستان به یمن خبر دادند.

گفته می‌شود یکی از مقامات یمن ضمن تایید این خبر اعلام کرد: "هم‌اکنون تعداد محدودی از اعضای نیروی زمینی وابسته به ائتلاف عربستان سعودی در عدن حضور دارند."

این مسئول یمنی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "تعداد محدودی از نیروهای ائتلاف عربی وارد عدن شده اند و انتظار می رود نظامیان بیشتری وارد این شهر شوند." وی همچنین اعلام کرد: "این نیروها برای حمایت از شبه نظامیان هوادار منصور هادی در برابر نیروهای انصارالله وارد یمن شده اند." گفته می شود اغلب این نیروها سعودی و مصری هستند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری فوری از حضور نیروهای زمینی عربستان نزدیک فرودگاه عدن خبر داد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز اعلام کرد دست کم 20 نیروی وابسته به ائتلاف عربستان برای انجام "عملیات شناسایی" وارد یمن شده اند. گفته می شود این افراد به همراه ادوات نظامی پیشرفته از جمله چندین دستگاه خودروی زره پوش جنگی وارد این کشور شده اند. 

بنابر اعلام برخی منابع خبری، این نیروها پیش قراول ارتش بزرگ تری هستند و برای بررسی شرایط کنونی به این منطقه اعزام شده اند. بنابراین احتمال می رود در روزهای آینده ائتلاف سعودی حمله زمینی به یمن را رسما آغاز کند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد؛ نیروهایی که به "بریقه" در غرب عدن اعزام شده‌اند از نیروهای داوطلب اهل جنوب یمن هستند که تابعیت کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) را دارند و در ارتش این کشورها به عنوان سرباز خدمت می کنند. این افراد دو روز پیش به جنوب یمن انتقال داده شده اند و امروز در درگیری های فرودگاه عدن مشارکت داشتند. این افراد حدود 200 نفر هستند.

این در حالی است احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی ورود این نیروها به یمن را تکذیب کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد؛  سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن روز یکشنبه اعلام کرد این ائتلاف هنوز هیچ گونه عملیات زمینی گسترده در شهر بندری عدن را آغاز نکرده است.

همچنین شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد؛ جنگنده‌های سعودی به ساختمان فرودگاه، منطقه «الممداره» و «دار سعد» واقع در استان عدن حمله کردند.

شبکه المسیره نیز در گزارشی اعلام کرد؛ نیروهای ارتش یمن پس از شکست تروریست‌های القاعده، در شماری از مناطق این کشور پیش روی کردند.

"محمد عبدالسلام،" سخنگوی جنبش انصارالله، اخبار مربوط به استقرار نیروهای عربستان سعودی در شهر جنوبی "عدن" را تکذیب و اعلام کرد اخبار منتشره در این خصوص صحت ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مجتبی
۱۵:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا پشت و پناه جنگجویان و قهرمانان یمنی

اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار